login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

toegang geweigerd bij het aanmaken van map bij linux

Offline Grayen - 20/10/2006 15:55
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Ik heb nog nooit met linux gewerkt, en nu wil ik een webserver maken met linux, daarbij gebruik ik de tutorial op deze site. Ik heb Fedora Core 5 geinstalleerd, dat ging gemakkelijk, maar zodra ik probeerde om de map aan te maken via de terminal kwam hij met de melding "mkdir: kan map `/opt/gdxweb' niet aanmaken: Toegang geweigerd". Ik ben totaal nieuw met linux en zou niet weten hoe ik deze waarschuwing kan verhinderen, weet iemand dit?

alvast bedankt.

ps: dit was te tutorial: http://www.site...amp;id=438

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jasperken - 20/10/2006 16:23
Avatar van jasperken PHP interesse je kan zo'n waarschuwing wel moeilijk "wegwerken" want daar kan je gewoon niet om heen Je moet gewoon zorgen dat de user die je gebruikt de rechten wel heeft op die map lezen/schrijven/....

Dus, ben je ingelogd als root of een andere gebruiker?
Offline Grayen - 20/10/2006 16:26 (laatste wijziging 20/10/2006 17:01)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde opgelost, bedankt voor de hulp, ik ben samen met een vriend van mij die server aan het aanmaken, alleen wisten wij nog helemaal niks van linux, de server stond bij hem thuis, dus ik kon hem niet helpen, maar nu ben ik naar hem toegekomen en zijn we aan het proberen of het ons toch lukt, en kwam hij erachter hoe hij zich moest in loggen als root nu kunnen we weer verder met de tutorial.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s