login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

RIMM - RDRAM

Offline xSc - 13/10/2006 13:06
Avatar van xScOnbekend Ik heb weinig verstand van geheugen e.d.

Ik ken iemand die nu RIMMgeheugen heeft: 2x 128MB. Elk geheugen bestaat dus uit 2 modules: een lage en een hoge. Nu las ik iets van RIMM en RDRAM. Ik heb al gezocht, maar ik kon het zo niet vinden.

Vragen:
- Hoort dit bij elkaar
- Kun je ook alleen RIMMgeheugen gebruiken of alleen RDRAMgeheugen
- Wat is het exacte verschil

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CounterForce - 13/10/2006 13:45 (laatste wijziging 13/10/2006 13:47)
Avatar van CounterForce Onbekend Rambus Inline Memory Module (RIMM) is een geheugensoort voor de computer naast de gangbare DIMM en oudere SIMM. RIMM is in staat veel hogere datasnelheden te behalen door een hogere bussnelheid (tot wel 1200 Mhz). Deze snelheden kunnen oplopen tot 10.8 GB/s als ze in Quad-channel zijn uitgevoerd. Het geheugen op een RIMM noemt men ook wel RDRAM, met daarvoor de aanduiding in wat voor channel-specificatie het is.
Dit geheugen is relatief duur en vereist een speciale chipset. Daardoor wordt het bij de thuis-pc haast nooit toegepast en ziet men het enkel bij high-end workstations en servers.

Hopelijk heb je hier wat aan    
Offline xSc - 13/10/2006 13:47
Avatar van xSc Onbekend Ah oke, dus RIMM = RDRAM 
Offline CounterForce - 13/10/2006 13:48
Avatar van CounterForce Onbekend Idd 

verlenging op vorige stuk :

Dit geheugen is relatief duur en vereist een speciale chipset. Daardoor wordt het bij de thuis-pc haast nooit toegepast en ziet men het enkel bij high-end workstations en servers.
Offline Tuinstoel - 13/10/2006 15:04
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ha-Ha-Hardware > mag niet > closed.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s