PHP gevorderde |
|
Platform : i386
Release : zie http://www.debian.org/releases/ Ik gebruik altijd testing (soms unstable) wegens de hogere activiteit aan ontwikkeling, nooit de stable (sarge). Nieuwe software wordt eerst in unstable verwerkt, daarna in testing en later in stable (sarge). Als ik mij niet vergis is er nog geen Apache2 en PHP5 in stable (dat wil niet zeggen dat je deze er niet kan installeren, het zit gewoon niet in de standard software lijst).
Unstable is enkel aangeraden voor ervaren gebruikers omdat je soms handmatig een probleem moet oplossen, maar deze bevat de meest recente software versie. Unstable wil niet zeggen dat de boel constant crasht, maar enkel dat de "automatisering" nog niet echt op punt is (soms moet enkele trucjes gebruiken om bepaalde software te installeren).
De meeste mensen die ik ken gebruiken 'testing'.
Maak je keuze en download dan het liefst de netinstal versie ervan. Zo download je enkel meest belangrijke onderdelen en haal je de rest van het internet.
@HellsChicken : met netinstall moet je eigenlijk ook elke keer opnieuw de CD downloaden als er een nieuze versie is. Netinstall is gewoon aan te raden om te vermijden dat je heel de boel download. Hoe recent de software is afhankelijk van de release (sarge, etch, sid)
Gebruik een rewriteable om de iso te branden, zo kan je altijd dezelfde CD gebruiken en hoef je hem niet weg te gooien als er een nieuwe versie uitkomt. |