login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aanschaf pc

Offline Simax - 03/10/2006 09:58
Avatar van SimaxOnbekend Beste mensen,

Ik ben gevraagd voor iemand een pc te kopen.
Graag wil ik gebruik maken van raid. Nu is mijn vraag aan jullie. Welke raid-set kan ik het beste gebruiken?

MvG,
Generix

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Keith - 03/10/2006 10:04
Avatar van Keith Grafische gevorderde ik zou hem de nieuwe mac aan smeren en vervolgens heel vaak naar die iemand tegaan  
Offline Simax - 03/10/2006 10:28
Avatar van Simax Onbekend Daar vroeg ik niet om 

Graag een antwoord op mijn vraag?

Alvast bedankt 

MvG,
Generix
Offline Damage - 03/10/2006 10:30
Avatar van Damage PHP interesse raid @ google... je zult zien zal 0 of 1 zijn als het goed is .. de rest is crap
Offline Simax - 03/10/2006 10:34

Heb al op google gekeken.
Zelf geef ik de voorkeur aan raid1, maar ik wil graag jullie mening.
Misschien zijn er betere mogelijkheden mogelijk.

MvG,
Generix
Offline Soebam - 03/10/2006 11:23
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Hmm als je raid wilt, wil je dit om een reden en weet je dus toch welke raid je nodig hebt? Beetje vreemd topic maar idd, een raid1 is gangbaar.
Offline Damage - 03/10/2006 12:00
Avatar van Damage PHP interesse IK zelf zou raid 1 doen, is sneller.. de rest is opzich overbodig en meer voor server doel einde...
Offline CounterForce - 03/10/2006 12:19
Avatar van CounterForce Onbekend RAID 0 is veiliger...met een crash heb je meer kans dat je gegevens gered blijven   

Raid 1 mag dan wel sneller zijn, maar de 0-versie is stukken veiliger :-)
Offline Simax - 03/10/2006 12:27 (laatste wijziging 03/10/2006 12:34)

Wanneer bij raid 0 een van beide schijven defect raakt zullen alle gegevens verloren gaan.

Bij raid 1 heb je het voordeel dat je een soort van reserveschijf(slave) hebt. Volgens mij is dit ok de betere raid mogelijkheid voor een workstation.

In het geval van een server gebruik ik altijd raid 5. Maar mijn vraag: "Wat kan ik het beste gebruiken voor een workstation?".

MvG,
Generix
Offline Damage - 03/10/2006 13:04
Avatar van Damage PHP interesse vraag kan je eigelijk beter stellen op tweakers.net .. dit is altijd nog een website over "WEBSITES" etc... en niet over hardware etc. etc.
Offline Gerard - 03/10/2006 13:56
Avatar van Gerard Ouwe rakker Voor een workstation vind ik het overbodig om te gaan werken met RAID 1. Je hebt maar de helft van de aangekochte capaciteit tot beschikking en je werkt vaak met data die centraal opgeslagen is.

Zelfs de meeste home-tweakers hebben tegenwoordig thuis wel een eigen servertje draaien. Alleen mensen die met CAD/CAM applicaties werken zou ik RAID 1 adviseren (nog liever RAID5 of RAID10 of RAID01).

Daarnaast moet ik het toch met Damage eens zijn dat dit niet echt een vraag is die hier thuishoort, ik ben er dan ook bang voor dat dit topic gesloten wordt als er een admin online komt 
Offline Rens - 03/10/2006 13:56

Crew algemeen
Inderdaad.
Dit is hardware gerelateerd, en niet toegestaan op sitemasters...
Zal het topic daarom moeten sluiten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s