login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS maken

Offline remcobers - 18/09/2006 15:15
Avatar van remcobersPHP expert Ik ben van plan om een CMS te schrijven voor een schoolopdracht.
Nou loop ik echter tegen 1 probleem op. Hoe bouw ik het CMS op.

Ik wou dus polsen hoe jullie een CMS het beste zien.
Dus bijvoorbeeld.
Je moet modules/stylen/talen zo kunnen toevoegen.
Of
De gebruiker kan kiezen uit 1 of 2 stylen en kan alleen wat pagina's toevoegen.

En hoe zouden jullie hem opbouwen kwa code?

Ik wil dus alleen een mening, zodat ik het beste in mijn ogen kan combineren tot een goede structuur.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 18/09/2006 15:19
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik heb alleen een suggestie voor je, waarom ga je niet een paar bestaande CMS bekijken en beslis je voor jezelf welke je het makkelijkst vind qua besturing e.d. en dan gebruik je dat want je hebt kans dat als er 5 mensen reageren je 5 verschillende meningen krijgt en wat dan? 
Offline remcobers - 18/09/2006 15:23
Avatar van remcobers PHP expert Ik heb me al georienteerd. Maar zou ook graag meningen willen horen van de sitemaster leden. En ik geen ander topic hierover heb kunnen vinden kunnen er andere mensen ook nog voordeel van hebben
Offline ikkedikke - 18/09/2006 15:27
Avatar van ikkedikke PHP expert ik zou eerst kijken wat je er allemaal mee wil kunnen,
vervolgens de interface naar de gebruiker maken, en als laatste het beheerdersdeel er achter.
Offline BigBug - 18/09/2006 15:45
Avatar van BigBug PHP expert Eerst bekijken wat je allemaal wilt maken en dan in bijv kladblok een lijst ervan maken. Dan kijk je wat je aan wat moet koppelen om het 'onderdeel' te laten werken.

Bijvoorbeeld begin je met een ledensysteem. Daaraan kan je weer een PM systeem knopen en een ledenlijst. Daaraan kan je members toegang laten krijgen tot het forum. Je moet in feitje de puzzelstukjes op z'n plaats leggen.
Offline Thomas - 18/09/2006 15:50
Avatar van Thomas Moderator Voor het aanbrengen van verschillende "skins" in de modules kun je gebruik maken van een template-engine (bvb. TemplatePower), zodat je code en layout kunt scheiden.
Offline timo - 18/09/2006 16:15
Avatar van timo PHP ver gevorderde over dingen met members kan je bv. een class members schrijven, met dingen die je wilt checken als met de pagina iets met members te maken heeft, dan kan je er nog 1 met pages ofzo maken, dus als er een normale pagina gevraagt word bouwt die class hem op... maar moet je verder zelf weten..
Offline remcobers - 18/09/2006 19:33
Avatar van remcobers PHP expert Ok. Bedankt alvast.

Hopelijk kunnen nog meer mensen hun mening vertellen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s