ik heb zonet een externe hdd gekocht, en alles overgezet (photoshop e.d.)
Maar, nu als ik photoshop wil openen komt er een foutmelding op.
hij zegt dat photoshop niet op de PC staat :S
Hoe kan dit??
Ik heb alle bestanden van photoshop toch overgezet...
als je iets installeerd dan worden er gegevens weggeschreven in het register,
als jij dat register niet aanpast dan mag je die bestanden niet zomaar verplaatsen...
misschien is het aan te raden om gewoon photoshop opnieuw te installeren en heb gewoon op de externe hdd te installeren?
Een externe hd kan je inbouwen in je pc doro middel als dit ondersteunt wordt !!
Doormiddel van usb in je pc en dan een kabel naar je had en al de rest van je andere hd's gewoon slave te zetten, en mogelijkheid te hebben voor je externe hd master te zetten,
Maar op een externe hd staat geen os , dus photoshop treft geen os aan, dus zal ook niet opstarten, wel de foutmelding geven.
Of je zou op je externe hd een os moeten installen of partitie aanmaken en daar een os op instaleren, maar je moet wel de mogelijkheid hebben deze dan op master te zetten
Maar in mijn ogen dient een externe hd voor gevens op te slagen etc.. niet echt voor mijn progs van de externe hd te laten runnen
of anders wat je mss ook is moet proberen is het volgende..
Waneer je photoshop instaleert, kan je kiezen in welke map het geinstaleerd moet worden,
Je moet anderts eens proberen, je externe hd te raadplegen en dan een dus bijvoorbeeld als volgt..
Als je externe hd E is ..
E:\photoshop daar in te createn ofzo dus zelf achter de naam van de externe hd, een map te schrijven,..
Hopeft niete te bestaan, wordt zelf aangemaakt.
En daar dan verder te gaan met de installatie procedure.
En dan moet je eens proberen, ben niet zeker of het werkt maar zou kunnen ..
Je kunt je programma's wel op die externe schijf zetten.
Maar dan heb je de kans dat het op andere computers niet werkt.
Omdat, zoals al gezegd is, de gegevens niet in het register staan.
Een externe schijf word het meeste gebruikt om gewoon data op te zetten die je dan weer op andere computers kunt gebruiken (als het ware gewoon een USB stick, maar dan met veel meer geheugen).
Ik ben nu photoshop op mijn externe hdd aan het installeren, maar eigenlijk was het de bedoeling, interne schijf van me pc voor games, en externe voor al de rest...
kan wel maar dan moet je het progamma gedeelte wel gewoon op je interne hdd zetten, ik gebruik ook mijn usb stick voor sites en zelfs voor browser en dat werkt perfect. maar voor zware grote progamma's is het niet
het gaat niet zozeer om hoe groot de programma's zijn. Photoshop is *beveiligd*. Het moet zichzelf kunnen vinden en verifiëren uit het register. Elke keer opnieuw bij het opstarten. Alsje photoshop wilt deïnstalleren (probeer maar eens ) dan vraagt ie ook of je registry entries wil bewaren (voor nieuwe install) of weer wilt vrijgeven (zodat ie op een ander systeem geïnstalleerd kan worden).
externe harde schijf betekent harde schijf die niet in je computer zelf niet. Je kan deze dus gewoon zien als harde schijf. En of er nu een OS op staat of niet. Je moet alles kunnen doen zoals je dat bij een andere schijf (harde schijf, verwisselbare schijf enz) ook doet. Je had gewoon problemen met het register.
Houd er wel rekening mee dat een externe hdd langzamer is dan een interne. Zware applicaties draaien vanaf zo'n extern dingetje gaat wel, maar zal iets langzamer zijn dan je normaal gewend bent.
Ik gebruik de mijne veelal voor data storage en niet zozeer voor het installeren van zooi. Als je hdd disconnected is kan je niet eens bij je applicatie.
Dankje, ik heb nu een antwoord op mijn vraag:
Ik ga nu mijn extern speeltje houden voor bestanden, muziek, kleine games e.d.
Mijn intern speeltje voor programma's, eventueel games...
Beetje late reactie maar toch:
Je kan wel zwaardere programma's op een usbstick / externe hd zetten. Op portableapps.com staat The Gimp mss heb je daar wat aan ipv photoshop.