de vbulletin makers hebben ook zoiets. ik zou het eens vragen hoe zij het doen , misschien gaan ze het niet zeggen maar je kan het eens proberen. zelf heb ik er niet zoveel verstand van. Ik zou zeggen, wanneer mensen je applicatie downloaden en wanneer ze het gebruiken dat je een HTTP request doet naar je server en die kijkt dan of de cd-key van de klant in de database staat anders moet je optreden....
Zend guard -zoals murfy me al zei- is geen optie; 995$/jaar heb ik er niet voor over
Zend Guard is alleen maar nodig om de files te encrypten. Het enige wat nodig is om de files te decrypten (dus dat de files uitgevoerd kunnen worden, wat dus run-time gebeurt) is Zend Optimizer die ook nog eens gewoon gratis is en dus haast overal wel geïnstalleerd is.
Die Zend Guard kost dus wel gruwelijk veel, maar ook daar zijn oplossingen voor... het is toch het internet
Het enige wat vBulletin doet is gewoon een hele partij encrypting/decrypting/eval in elkaar tiefen om het zo wat moeilijker te maken, maar dat is ook alles ook.
op warez sites vindt je genoeg gecrackte vbullinet forums... als zij een nieuwe versie uitbrengen kan je ze de dag erna al terug vinden... nooit gedownload of getest dat het werkt, maar prolly wel hé...
@Proximus: het moet natuurlijk wel legaal blijven he.. *googling*
Ik heb er ook wel eens aan zitten te denken om zoiets voor de gein een keer te maken. Het enige waar ik telkens tegenaanstoot is dat probleem met die callback shizzle.
Hoe kun je continuïteit van het product garanderen wanneer jouw eigen server niet beschikbaar is om aangesproken te worden om licentiekeys te controleren.
Misschien bij registratie van het product een key meesturen, en op mijn server weekelijks controleren of het nog draait, EN of ze al dan niet de beveiliging eruit gesloopt hebben?
Anders ga ik alles zelf moeten hosten vrees ik, en dat zie ik nog niet zitten ivm met logging van traffic (awstats mss?) en de quota's aanmaken (/etc/fstab)
Wim Mariën
---------EDIT------------
Misschien is het (mbv van socket_listen/socket_read) een optie om een server met php te maken. 1 server, meerdere clients. De server zou dan enige controle moeten doen zonder dat dit te omzeilen is....
Een server en een client maken lukt me wel, maar heeft iemand een idee wat voor data het moet worden?
je encrypt de code.
je laat ze naar je server verbinden.
je maakt de code leesbaar
je laat de code uitvoeren.
je laat de code zichzelf opnieuw encrypten met een andere bij jou bekende key.
Zoals ik een hele tijd geleden ook al heb gereplied:
Hoe kan je de continuïteit van jouw product garanderen als die remote website niet kan communiceren met jouw webserver omdat jij er toevallig even uitligt? Hoe vaak laat je hem controleren?
Als je gewoon een combinatie van enkele hostingpakketten hebt dan is het toch niet moeilijk?
Van als op die server op die plaats == 1 or op die plaats == 1, dan ok.
vb van je provider (die ligt zelden down), en dan nog je eigen hostingpakket (zou ook zelden down mogen liggen). Als je dan nog een hostingpakketje die je hebt op een andere server ervoor gebruikt zou het toch niet mogen mislukken, niet?
je zou kunnen zorgen dat vanaf de registratie bekend is waar het script komt te staan,
- je zoekt dan bijv elke dag contact met het script.
- als het script antwoord (met de goede code), dan is hij legaal.
- antwoord hij niet, dan moet je er op de een of andere manier voor kunnen zorgen dat hij (vrijwel) niet meer bruikbaar is.
zo kunnen ze er niets uitslopen omdat dat nodig is om het script te laten blijven werken.
Te langzaam als je dat gaat toepassen voor alle data resources.
Citaat:
vb van je provider (die ligt zelden down), en dan nog je eigen hostingpakket (zou ook zelden down mogen liggen). Als je dan nog een hostingpakketje die je hebt op een andere server ervoor gebruikt zou het toch niet mogen mislukken, niet?
Vervoer over spoor zou ook zelden down mogen liggen. Toch gebeurt het. Je moet continuïteit van je applicatie kunnen waarborgen, hoe kan je dat doen? Wanneer de applicatie niet kan controleren of hij valid is, wat doe je dan?
Dat zijn vragen waarop ik antwoord wil hebben van de ts. Niet een opmerking van "dat zou niet down mogen liggen". Bij de volgende aanslag van terroristen op een land zal ik ook zeggen "dat zou niet mogen gebeuren" maar ondertussen is er niets aan preventie gedaan om het te voorkomen.
beveiliging in PHP kan je er altijd uithalen omdat deze opensource is. Maak anders een API ofzo. Wat bedoel ik ermee?
Wel jou systeem staat op jou server. Ik ben een klant en betaal $50 per maand aan jou voor mijn serial key. Ik heb hiervoor API code bijgekregen. Ik moet enkel een PHP bestand maken met volgende code:
de functie systeem zal dus verbinding maken met jou server en de $serial checken. Is deze goed en is de account van de klant actief gaat deze verbinding verlenen met het systeem op de server. Zoniet geeft hij een error.
Volgens mij is dit goed want de klant kan niet de echte PHP code van het systeem maar heeft toch het systeem. Het is een goed idee volgens mij maar als ik tijd over heb ga ik dit eens uitwerken (OO-freak ).
vinden jullie dat niet de beste oplossing voor dit probleem?
Dat klinkt als een nieuwe technologie.... (en die is van mij:D)
Daarnaast is het sowieso een stuk langzamer om constant db gegevens over te gaan lopen pompen. Ik zou gewoon voor de zend guard gaan, die biedt ook ondersteuning voor licenties en zelfs het aanbieden van een fixed aantal concurrent users enzo.
Je klanten hebben alleen Zend Optimizer nodig en zullen zich echt niet gaan afvragen waar jij die Zend Guard vandaan hebt (ged0wnl0ad).
het was een alternatief je kan ook een server park aanleggen als je het groot wilt zien... Je hebt inkomsten en met één server te kopen heb je wss genoeg. $50/maand per klant is veel en je moet er limieten bij instellen. Bijvoorbeeld een golden account is $200/maand maar je krijgt bijvoorbeeld 100GB traffic. Ik weet het niet , in ieder geval vind ik dat idee interessant