login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webdesignbedrijven in showcase

Offline demich - 20/08/2006 19:08
Avatar van demichNieuw lid Ik heb de showcase eens bekeken en het valt op dat veel mensen een site maken waarin ze aanbieden om websites te maken voor bedrijven.

Eens op zo'n site aangekomen, blijkt er geen of in ieder geval zeer beperkt portfolio aanwezig te zijn. Bovendien wordt de tekst vaak in erbarmelijk Nederlands geschreven.

Nu is het voor mij ok als mensen zich hier mee amuseren, maar toch denk ik dat ze er beter aandoen om wat originelere content aan te beiden, zoals bvb de website over kaartendomino (ook niet echt professioneel design, maar zoveel leuker en nuttiger).

Ik denk gewoon dat je eerst een degelijk portfolio gemaakt te hebben met sites over leuke dingen zoals hobby's en pas in een later stadium een webdesign bedrijf site (zoals er dus al duizenden op het web te vinden zijn ... ).

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/08/2006 19:11
Avatar van Gerard Ouwe rakker Veel van die jongens zijn inderdaad gewoon op een laag niveau bezig om zichzelf aan te bieden voor webcoding. Zo ben ik ook begonnen en als je goed genoeg bent krijg je steeds meer/grotere klanten en kan het ooit nog eens tot iets uitgroeien.

Ben het dan ook totaal met je eens 
Offline Maarten - 20/08/2006 19:12 (laatste wijziging 20/08/2006 19:13)
Avatar van Maarten Erelid Intressant discussiepunt. Trouwens, degene die de showcase volgen en dus ook mijn reacties zien, valt het waarschijnlijk op dat een website met zwak taalgebruik met wat geluk een 2 scoort. Voor mijn part heb je het meest flashy design op deze planeet, als ik iedere zin 4 keer moet lezen tegen dat ik goed en wel snap waarover het gaat..

Idem voor portfolio en webdienstbedrijven, die een site vol met kromme zinnen gebruiken om hun bedrijf te promoten. Ik vraag me dan werkelijk af HOE die mensen in godsnaam aan klanten geraken.

Over dat portfoliogegeven heb je wel gelijk: waarom een portfolio aanbieden als deze vol met net-niet-afgrijselijke creaties staat, of als die gewoon leeg is Iedereen moet inderdaad ergens beginnen, maar soms is het gewoon beter om daar dan niet professioneel mee uit te pakken.
Offline vinTage - 20/08/2006 19:13
Avatar van vinTage Nieuw lid En dat duurde 9 maanden om dat te "ontdekken" ? 

Dergelijk commentaar kun je beter in "desbetreffende" showcases kwijt.

sidenote, ik vind wel dat je ergens gelijk hebt, maar zulke "foute bedrijfjes" worden toch niet aangesproken en het blijft toch een hobby op die manier 
Offline nathanael - 21/08/2006 00:24
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
ach ja, ik ben dan geen prof. en ik zal nooit professioneel worden, maar ik wordt door veel vrienden en zelfs bedrijven gevraagt of ik een website wil maken...

Maja als ik eerlijk moet zijn. Je hebt wel gelijk:$
Offline putbruy - 21/08/2006 06:35
Avatar van putbruy HTML beginner je kan al wat als hobbyist en dan bied je je aan via een (zwakke) portfoliosite,om een cent bij te verdienen.Bij de meesten (idem dito bij mezelf )begint en eindigd het meestal bij een paar sitejes voor vrienden en kennissen.Niks mis mee, maar dat is meestal de harde realiteit.
Offline Keith - 21/08/2006 07:40
Avatar van Keith Grafische gevorderde demich heeft gelijk, dat is juist het gene wat mij ook alitjd aan het denken zet. mede hierom heb ik ook geen eigen site. Omdat ik gewoon nog geen groot genoege portfolio heb. Ook is, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, mijn nederlands gewoon weg slecht. Dus als ik iets zou moeten typen, zou ik het minstens aan 2 personen vragen om het na te lezen, zodat ik het kan verbeteren.

Op het gebied van Design zijn hier een hoop mensen die nog veel moeten leren imho. Vaak bezitten zij net de basis en willen ze meteen al het grote werk gaan doen.
@Murfy: een flashy design is 9 van de 10 keer ook overdreven!
Offline Maarten - 21/08/2006 11:43
Citaat:
@Murfy: een flashy design is 9 van de 10 keer ook overdreven!
Ik bedoelde meer het ideale supertastische meest toepasselijk onverbeterbare design 
Offline cloudstrife - 21/08/2006 12:33
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik vraag me eerder af of al die bedrijven legaal bezig zijn...
Offline Richard - 21/08/2006 13:04
Avatar van Richard Crew algemeen Het zijn meestal geen echte 'bedrijven', ingeschreven bij een handelsregister, maar gewone freelancers. Ik vind het eigelijk belachelijk dat de meesten zich een bedrijf noemen;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s