login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SEO Vriendelijke URL's

Offline Webtijn - 18/08/2006 17:18
Avatar van WebtijnPHP interesse Hee,

Ben weer is bezig en heb een probleempje. Een site waar ik mee bezig ben gebruik ik de volgende htacces code:

1. RewriteEngine On
  2. RewriteBase /
  3. RewriteRule ^([/_0-9a-zA-Z-]*)[^.]*$ submap/index.php?nav=$1

(In submap staat de site)

En op index.php ga ik na met $_GET['nav'] welke pagina opgevraagd moet worden en include ik die. Máár, nu heb ik bijv de pagina 'portfolio' en wil ik daar een ID aan meegeven zodat ik meer info over dat item kan krijgen.

Ik wil een ID meegeven, maar nog steeds vriendelijke url's houden. De enige mogelijkheid is dus de url als volgt:

http://www.domein.nl/algemeen/portfolio/1/

Maar als ik die 1 eraan toevoeg, gaat hij opzoek naar het bestand 1.php in de map portfolio. Hoe los ik dit probleem op / hoe pak ik het zo aan dat het wel lukt. Ik neem aan dat het op mijn manier namelijk niet gaat lukken zo.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 18/08/2006 17:31 (laatste wijziging 18/08/2006 17:31)
  1. RewriteRule ^/algemeen/portfolio/([0-9]+)/$ submap/index.php?nav=portfolio_ofzo&id=$1

En dat net onder de RewriteBase gooien.
Offline Webtijn - 18/08/2006 18:01
Avatar van Webtijn PHP interesse 't probleem is, dat werkt dus niet :S
Hij probeer dan namelijk meteen om die pagina in de map portfolio (die niet bestaat) te includen.
Offline bosgroen - 19/08/2006 13:10
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
hoi, zoiets:
  1. RewriteRule ^([/_a-zA-Z-]*)([0-9]*)[^.]*$ submap/index.php?nav=$1&id=$2

Dat moet lukken;
maar de rest regel je beter op script-niveau
( doe misschien eens var_dump( $_GET ); en kijk zo wat je in elke situatie in jouw script krijgt )

overigens als je moeilijkheden hebt met reguliere expressies; dan kan misschien dit helpen: http://www.dhtm...ssion.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s