login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onderhoud sql database

Offline Geerten - 28/07/2006 20:20
Avatar van GeertenNieuw lid Hoi allemaal,

Ik zou graag automatisch onderhoud willen laten uitvoeren op mijn database. Ik registreer bijvoorbeeld alle inlogsessies op mijn website. Deze gegevens hoeven uiteraard niet tot in het oneindige bewaard te worden. IK heb een keer gehoord dat dit geautomatiseerd moet kunnen. Op google heb ik niets gevonden, ook op deze site niet. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij dit uit kan leggen?

Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 28/07/2006 20:23
Avatar van marten Beheerder cronjobs moet je hiervoor gebruiken zoek daar maar eens op
Offline Geerten - 28/07/2006 22:47
Avatar van Geerten Nieuw lid Bedankt! Ik ben even aan het googelen geweest, lijkt me best nog lastig maar is ook wel weer een leuke uitdaging!
Offline ikkedikke - 29/07/2006 13:50
Avatar van ikkedikke PHP expert als dat niet lukt kan je eens kijken naar hoe die garbage collect functie werkt van php. die loopt bijvoorbeeld 1 keer op de 1000 hits en dan kan je gewoon kijken welke records weg kunnen.
je moet er wel op passen dat je waarschijnlijk overhead krijgt als je dingen verwijdert waar je al andere dingen achter gezet hebt.
(OPTIMIZE TABLE `tabel`)
Offline Geerten - 31/07/2006 22:37
Avatar van Geerten Nieuw lid Ik heb allerlei informatie gevonden over de commando's die uitgevoerd moeten worden. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik ze daadwerkelijk moet laten uitvoeren. Ik kan zo'n commando in m'n kladblok maken maar dan weet ik dus totaal niet meer wat ik er mee moet doen... Mischien een beetje dom maar ik hoop toch dat jullie me willen/kunnen helpen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s