login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

.exe online uitvoeren

Offline xSc - 28/07/2006 12:16
Avatar van xScOnbekend Nee, niet zeggen dat het rotzooi is als je alleen de titel gelezen hebt .

Ik stelde net een vraag over MIME Types. Dat was bedoeld voor m'n .htaccess.

Ik heb in VB .Net een programma geschreven dat op X aantal computers op X locaties gebruikt wordt.

Het programma controleert op updates. Deze updates worden automatisch gedownload van een een door mij ingerichte locatie (online). Wanneer het programma nog niet geïnstalleerd is, kan het ook online geïnstalleerd worden.

Wanneer de setup.exe lokaal staat, wordt na uitvoering de installatie online uitgevoerd.

Nu mijn vraag: ik wil dus wanneer ze de setup.exe via de browser aanroepen, dat de download niet geforceerd wordt.

Welk AddType moet ik toevoegen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/07/2006 12:31 (laatste wijziging 28/07/2006 12:33)
Avatar van Thomas Moderator Het lijkt me sterk dat het downloaden van .exes geforceerd wordt? Ik denk niet dat er een aparte MIME-type is voor een .exe(cutable) - ik kon er hier iig geen vinden.

Omdat het een binary bestand betreft, zou je kunnen proberen application/octet-stream te gebruiken (met binary encoding)?

Dat is vrij algemeen, dus zal altijd gevraagd worden wat de browser er mee moet doen lijkt me.
Offline xSc - 28/07/2006 12:41
Avatar van xSc Onbekend <object width=1 height=1 classid="CLSID:42F2D240-B23C-11d6-8C73-70A05DC10000" codebase="http://www.site.be/test.exe"></object>

Dit gaat wel goed, alleen bevat mijn programma nog geen geldig certificaat (.pfx).
Offline WimJ - 28/07/2006 14:33
Avatar van WimJ Grafische gevorderde limewire werkt met zijn installer ook op die basis die jij wilt bereiken.
De code is opensource, zowel ook als het programma mischien moet je daar eens een kijkje nemen ?

www.limewire.org

Groetjes, Wim 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s