Zend Studio kan je je instellingen aanpassen naar gelang je wilt. Probeer de trial eens Als dat bevalt zijn er wel manieren om aan de goede te komen kuch kuch
ZEND Studio is gewoon der über php editor
gebruik hem sinds kort ook
en ben er zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over
[edit]
bij ZEND studio, zet hij bij mij automatich bv ) of } of ' .. , maar als ik dan zelf nog een ) ofzo zet, dan overschrijft hij gewoon zijn eigen ding, zodanig dat niet )) krijgt ;)
Dreamweaver vond ik ook wel nog gemakkelijk toen ik onder Windows zat.. zeer gemakkelijk zelfs..
Als je dat gedrocht bijvoorbeeld op XHTML 1.1 instelde, dan staat dat doctype en zo er al, en het enige wat je nog hoeft te doen was je pagina een elkaar tabben (je moet je dinges nooit voluit typen omdat DW ze kan vervolledigen) dus dat werkte echt goed en snel.
Zend heb ik dan gebruikt omdat ik onder Linux werkte, en die vervolledigd wel veel ivm PHP, maar uiteraard niet veel ivm HTML (hij kent wel wat attributen maar geen default waardes en zo).
En dan ben ik nu overgeschakeld op Eclipse, dat is een ontwikkelingsomgeving die bedoeld is om JAVA mee te ontwikkelen, maar hij is zodanig gemaakt dat er gemakkelijk uitbreidingen voor het programma kunnen gemaakt worden, dus dan heb ik phpeclipse daarbij gesmeten, en nu heb ik een goed ogende PHP editor.
Ik werk er nu al heel de tijd mee
pluspunten:
+ werkt op alle OS'en (is in java geschreven)
+ plugin (je kan veel functionaliteit toevoegen)
+ netbean en macro's (je kan dingen snel programeren, zodat je het niet heel de tijd hoeft opnieuw te doen)
minpunten
- net ietsje trager (maar mij is het nog niet opgevallen)
- standaard highlighting is echt vreselijk (maar dit kan je zelf aanpassen en zeer gemakkelijk, of een plugin gaan halen, met standaard highlightings ...)
just give it a try
(In het begin was ik er niet zo content van, maar nu kan ik niet meer zonder)
Ik denk dat er veel mensen zijn hier die websites ontwikkelen waar naast PHP ook HTML en CSS in komt, dus dan is dat wel leuk dat je editor daar ook mee weg kan