login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php editor

Offline Ultimatum - 18/07/2006 01:16
Avatar van UltimatumPHP expert Na een tweetal maanden notepad++ te hebben gebruikt vond ik het tijd voor een andere want... niet alle functies worden gehighlight.

Nu heb ik hier verschillende editors uit de download section geprobeerd maar niets is eigelijk wat ik zoek.

Ik zoek iets dat dus alle php functies hightlight, maar ik wil niet dat als je bijvoorbeeld:

Citaat:
if()
{

neer zet dat hij dan automatisch de sluit tag (}) neer zet

even welke ik al heb gehad dat ik niet die niet hier weer terug krijg 

php expert editor
notepad++
textpad
php designer
crimson editor

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 18/07/2006 01:18
Avatar van Maarten Erelid Ik gebruik de PHP plugin voor Eclipse, en ik kan dat instellen.. idem voor Zend Studio.
Offline Ultimatum - 18/07/2006 01:20
Avatar van Ultimatum PHP expert weet niet of het is toegestaan , maar heb je mss een download link voor me dan als het al niet hier op de site ergens staat?
Offline Maarten - 18/07/2006 01:22
Avatar van Maarten Erelid Ja, Google. Eclipse is open-source gedoe, dus gratis, en Zend Studio moet je maar de trial downloaden en zoeken wat ik hier niet promoot.
Offline Ultimatum - 18/07/2006 01:26
Avatar van Ultimatum PHP expert @murfy zal even zoeken
@den, lezen is moeilijk?:s
Offline marten - 18/07/2006 10:22
Avatar van marten Beheerder Zend Studio kan je je instellingen aanpassen naar gelang je wilt. Probeer de trial eens Als dat bevalt zijn er wel manieren om aan de goede te komen kuch kuch 
Offline MFdriver - 18/07/2006 10:40 (laatste wijziging 18/07/2006 10:42)
Avatar van MFdriver PHP interesse ZEND Studio is gewoon der über php editor
gebruik hem sinds kort ook
en ben er zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over 

[edit]
bij ZEND studio, zet hij bij mij automatich bv ) of } of ' .. , maar als ik dan zelf nog een ) ofzo zet, dan overschrijft hij gewoon zijn eigen ding, zodanig dat niet )) krijgt ;)
Offline Nrzonline - 18/07/2006 10:43 (laatste wijziging 18/07/2006 10:46)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Dreamweaver 8, Trial Downloaden (Adobe)

- Highlighter
- Regelnummers
- Wordwrap aan/uit e.d.
- Sluit geen tags

Citaat:
Murfy
en zoeken wat ik hier niet promoot.

Hier ook van toepassing ;)

Ik vind dreamweaver nog altijd het best. Nooit crashes,
nooit problemen, en werkt gewoon perfect!
Offline ikkedikke - 18/07/2006 10:46
Avatar van ikkedikke PHP expert bij php designer kan je het uitzetten, ik denk dat dat bij die anderen ook wel gaat.
Offline Ultimatum - 18/07/2006 12:42
Avatar van Ultimatum PHP expert zal zend dan maar eens proberen 

dreamweaver vind ik niks want die doet het voor je zeg maar 
Offline Maarten - 18/07/2006 13:10
Avatar van Maarten Erelid Dreamweaver vond ik ook wel nog gemakkelijk toen ik onder Windows zat.. zeer gemakkelijk zelfs..
Als je dat gedrocht bijvoorbeeld op XHTML 1.1 instelde, dan staat dat doctype en zo er al, en het enige wat je nog hoeft te doen was je pagina een elkaar tabben (je moet je dinges nooit voluit typen omdat DW ze kan vervolledigen) dus dat werkte echt goed en snel.

Zend heb ik dan gebruikt omdat ik onder Linux werkte, en die vervolledigd wel veel ivm PHP, maar uiteraard niet veel ivm HTML (hij kent wel wat attributen maar geen default waardes en zo).

En dan ben ik nu overgeschakeld op Eclipse, dat is een ontwikkelingsomgeving die bedoeld is om JAVA mee te ontwikkelen, maar hij is zodanig gemaakt dat er gemakkelijk uitbreidingen voor het programma kunnen gemaakt worden, dus dan heb ik phpeclipse daarbij gesmeten, en nu heb ik een goed ogende PHP editor.
Offline WimJ - 18/07/2006 14:40
Avatar van WimJ Grafische gevorderde @ murfy - ok maar als je op windows platform werkt zoals je zegt dan is dreamweaver wel ok..
Offline demich - 18/07/2006 21:13
Avatar van demich Nieuw lid PHP Editor is the program 2 use

Het is gratis, de highlighting enzo is allemaal in orde, gewoon een keichique program

Veel beter dan dreamweaver want dreamweaver is duurder, zwaarder en niet specifiek voor PHP bedoeld.
Offline haytjes - 18/07/2006 21:20
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
ik weet niet of het al gezegd is, maar jEdit ???

Ik werk er nu al heel de tijd mee
pluspunten:
+ werkt op alle OS'en (is in java geschreven)
+ plugin (je kan veel functionaliteit toevoegen)
+ netbean en macro's (je kan dingen snel programeren, zodat je het niet heel de tijd hoeft opnieuw te doen)

minpunten
- net ietsje trager (maar mij is het nog niet opgevallen)
- standaard highlighting is echt vreselijk (maar dit kan je zelf aanpassen en zeer gemakkelijk, of een plugin gaan halen, met standaard highlightings ...)

just give it a try
(In het begin was ik er niet zo content van, maar nu kan ik niet meer zonder)
Offline Maarten - 18/07/2006 21:25
Citaat:
en niet specifiek voor PHP bedoeld.
Ik denk dat er veel mensen zijn hier die websites ontwikkelen waar naast PHP ook HTML en CSS in komt, dus dan is dat wel leuk dat je editor daar ook mee weg kan 
Offline WimJ - 19/07/2006 00:51
Avatar van WimJ Grafische gevorderde 1ste page 2000 werkte ik vroeger mee , of webmaster version ???

Allebij ook zowel, HTML, CSS, PHP ... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s