login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Draadloos netwerk probleem

Offline zamna - 16/07/2006 20:23 (laatste wijziging 16/07/2006 20:37)
Avatar van zamnaHTML beginner Ik heb eigenlijk al een tijdje problemen met mijn draadloos netwerkje.
Ik zal het proberen kort maar toch volledig uit te leggen:
-> Belgacom ADSL-router:
netwerk beveiligd met WEP
-> Laptop met ingebouwd wirless kaartje en Win XP SP2:
werkt perfect
-> PC met WinXP SP2 en USB kaartje:
melding: GEEN OF BEPERKTE VERBINDING (ipadres begint met 169, wat het helemaal niet moet zijn)
-> PC met WinHome zonder SP2 en USB kaartje:
werkt wisselvalig, geen meldingen maar wel soms ip 0.0.0.0

Opmerkingen:
Verbinding is goed gedurende de hele tijd, automatische toewijzing van IP op elke pc

Wie me kan helpen ben ik dankbaar want google heeft me niet veel geholpen.
Het vreemde is het dus op mijn laptop wel werkt.

Murfy edit: mag ik vragen om je bericht niet zo intensief te gaan opmaken.. UBB dient om nadruk te leggen op bepaalde woorden, niet op hele zinnen en zeker niet op hele berichten.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Maarten - 16/07/2006 20:27
Avatar van Maarten Erelid Ik heb dat probleem ook, net zoals tienduizenden andere mensen op deze planeet. Soms deugt dat draadloos gewoon niet...

Het deugt vooral nier als er een T.V. tussen het signaal staat heb ik reeds ondervonden, maar verder moet je gewoon goed zagen bij je ouders om een kabel te leggen (als je thuis woont), en anders leg je zelf ene als je alleen woont.

Als geen van beide mogelijk is is dLAN ook een mogelijkheid, ik heb dat reeds uitgetest en dat werkt behoorlijk goed (netwerk over het elektriciteitnetswerk).. wel redelijk duur (130 euro voor 2 adaptoren [1 bij je router/modem en 1 bij de computer]), maar toch 85 Mbps.

Als je hier geen hulp aan hebt kan je enkel een computerwinkel contacteren aangezien het hier de gewoonte is allemaal onzin rond te strooien over hardware, wat hier om die reden verboden is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s