login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inlezen FTP map

Offline RudyL - 05/07/2006 16:04
Avatar van RudyLNieuw lid Is het mogelijk om een ftp map in te lezen zodat de bestanden die in deze map staan netjes kunnen worden weergegeven in een html tabel met goede opmaak.

Wanneer je handmatig een link moet maken gaat hier teveel tijd in zitten. Wanneer het automatisch wordt ingelezen wanneer de pagina wordt geopend is het makkelijker voor de gebruiker. Ik kan dan hier het bestand in de map zetten en door het openen van de html pagina op mijn website ziet de gebruiker het bestand staan.

Waarmee is dit mogelijk, en is hiervoor al een script?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 05/07/2006 16:07
Avatar van Lemon PHP expert Gaat het om een externe ftp server (niet op dezelfde host). Of over een map die op dezelfde server staat waar je asp/php script zal staan om deze bestanden in te lezen?
Offline RudyL - 05/07/2006 16:09
Avatar van RudyL Nieuw lid Het tweede
Offline Lemon - 05/07/2006 16:15 (laatste wijziging 05/07/2006 16:20)
Avatar van Lemon PHP expert d.m.v. de scandir() functie van php5 kan je een mooi lijstje van mappen/bestanden ophalen van een bepaalde dir.

http://be2.php.net/manual/nl/function.scandir.php

scandir is wel php5 only. Als je een php versie lager dan 5 gebruikt kan je deze functie gebruiken. Deze doet exact hetzelfde als scandir().

1. <?php
  2. function scandir($dir = './', $sort = 0) {
  3. $dir_open = @ opendir($dir);
  4. if (! $dir_open)
  5. return false;
  6.  
  7. while (($dir_content = readdir($dir_open)) !== false)
  8. $files[] = $dir_content;
  9. if ($sort == 1)
  10. rsort($files, SORT_STRING);
  11. else
  12. sort($files, SORT_STRING);
  13.  
  14. return $files;
  15. }
  16. ?>
Offline RudyL - 05/07/2006 16:36
Avatar van RudyL Nieuw lid Ik gebruik php versie 4. Dus de scandir werkt niet. Welke functie heb jij het in de tweede over dat lijkt me ook een scandir in aanwezig.
Offline Dolfje - 05/07/2006 16:47
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
dit is een functie, die je kan gebruiken ter vervanging van scandir() in PHP5. Als je dit in je code steekt, kan je zoals in PHP5 de functie scandir() gebruiken.
Offline RudyL - 05/07/2006 16:51
Avatar van RudyL Nieuw lid Ah okey. Zo begreep ik het niet.

Heb inmiddels een script gevonden wat goed werkt, echter moet het bestand dan in de map staan waar de downloads zijn door de $_GET. Is dit eenvoudig te veranderen in mijn map?

Het bestand staat nu in D:/test/filebrowser/browse.php en moet kijken in D:/test/share

1. <?
  2. $path = $_GET['path'];

Offline Lemon - 05/07/2006 16:57
Avatar van Lemon PHP expert Zo werkt het dus niet.

Je kan vanuit php enkel aan de bestanden die in de directory zitten waarin je php's zitten. Bijvoorbeeld je root dir van je webserver is c:/www/ dan kan je dus geen bestanden lezen van c://test/ (tenzij je virtuele dirs gaan definiëren in apache).
Offline RudyL - 05/07/2006 17:06
Avatar van RudyL Nieuw lid Okey dat is jammer. Nu heb ik namelijk als nadeel dat dit bestand ook wordt aangeboden en de afbeeldingen die erbij zitten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s