login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[GameDev] Wiskunde, reactie bal tegenover hoekpunt van polygoon

Offline Lemon - 04/07/2006 20:08
Avatar van LemonPHP expert Hey iedereen.

Stel de volgende situatie:
http://www.jell...t_punt.GIF

Dus het punt waarmee de balsnelheidVector de plane van die muur snij d waarvan het Dotproduct van de muur Normal en de snelheidsVector kleiner is dan 0.

Als dat punt dus niet op de lijn van die polygoon ligt. Maar als de bal toch nog collide met de muur. Hoe gedraagd die bal doen. Maw, onder welke hoek kaatst deze bal weg?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 04/07/2006 20:44
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
hoe kan een punt nie op de lijn van die polygoon liggen maar toch colliden met die bal?
Offline Lemon - 04/07/2006 20:56
Avatar van Lemon PHP expert het punt waar jij over hebt is het punt waar de bal met zou colliden als je die muren oneindig ver door zou trekken.
Offline gothmog - 04/07/2006 21:06 (laatste wijziging 04/07/2006 21:23)
Avatar van gothmog Lid ik weet niet hoe je dat kan bereken,
maar ik schat op 110 graden t.o.v. de meest linkse lijn
maar de bal zou ook een draai kunnen krijgen en naar links af kunnen buigen...
Offline Stijn - 06/07/2006 11:32
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
maar ik schat op 110 graden t.o.v. de meest linkse lijn

euhm in de wiskunde is schatten gevaarlijk , wat Lemon zoekt is een formule.

@Lemon: dus hij raakt gewoon dat punt of botst hij er tegen? Als hij raakt dan kan ik wat verderzoeken met de formule voor de raaklijn.

stijn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s