login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

enkele vragen javascript + div's

Offline Stefan14 - 24/06/2006 01:48
Avatar van Stefan14PHP gevorderde ik wil een popup laten openen, en dit heb ik ook voor elkaar gekregen, maar nu ben ik erachter gekomen dat het in FF wel werkt en in IE doet hij helemaal niks. ik heb de volgende code
  1. <?php
  2. echo("<tr>
  3. <td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open(\'?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\">".$row1['naam']."</a></td>
  4. <td width=\"25%\">".$row1['email']."</td><td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open('?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\">".$bericht."</a></td >
  5. <td width=\"25%\">".$row1['datum']." ".$row1['tijd']."</td>
  6. </tr>");
  7. ?>

wat moet ik aanpassen zodat hij het in IE ook doet?

ten tweede heb ik nog een vraagje met betrekking tot DIV's. ik wil een DIV gebruiken om een grote lap tekst (in dit geval een calllog) te kunnen weergeven in een gedeelte van de pagina met een scrollbalk naar boven en naar beneden.

nu is het probleem dat hij ook een scrollbalk naar rechts en links doet terwijl ik daar toch echt "no" heb staan. ik wil dat hij de regel afbreekt en naar de volgende regel zet als hij de maximale breedte heeft bereikt.
  1. <?php
  2. echo('<table width="90%" class="Tabel" align="center">');
  3. echo('<tr width="80%" align="center"><td class="Kop1">De Call Logs van Klant '.$row2['voornaam'].' '.$row2['tussenvoegsel'].' '.$row2['achternaam'].'</td><td><a href="?page=nieuwecalllog&id='.$gebruikerID.'">Nieuwe Call Log</a></td></tr>');
  4. echo('<tr><td>&nbsp;</td></tr><tr><td colspan="2" align="center"><DIV STYLE="overflow-y: scroll; overflow-x: no; height: 450; width: 100%"><table>');
  5. while($row1 = mysql_fetch_array($result1))
  6. {
  7. $query3 = "SELECT * FROM gebruiker WHERE id=".$row1['werknemerID'];
  8. $result3 = mysql_query($query3) or die (mysql_error());
  9. $row3 = mysql_fetch_array($result3);
  10. echo('<tr><td width="10%">Onderwerp:</td><td align="left">'.$row1['onderwerp'].'</td></tr>');
  11. echo('<tr><td width="10%">Gemaakt Door:</td><td align="left">'.$row3['voornaam'].' '.$row3['tussenvoegsel'].' '.$row3['achternaam'].'</td></tr>');
  12. echo('<tr><td width="10%">Datum:</td><td align="left">'.$row1['datum'].'</td></tr>');
  13. echo('<tr><td width="10%">&nbsp;</td><td align="left">&nbsp;</td></tr>');
  14. echo('<tr><td width="10%">Inhoud:</td></tr>');
  15. echo('<tr><td colspan="2">'.nl2br($row1['beschrijving']).'</td></tr>');
  16. echo('<tr><td colspan="2">---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</td></tr><tr><td>&nbsp;</td></tr>');
  17. }
  18. echo('</td></tr>');
  19. echo('</table></DIV>');
  20. echo('</table>');
  21. ?>

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 24/06/2006 01:49
Avatar van vinTage Nieuw lid waarom ?!?!? echo je al die html ?
Offline haytjes - 24/06/2006 01:53
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
'k zie dat je \' gebruikt, dit is niet nodig, je kan dit veranderen naar '
Offline Stefan14 - 24/06/2006 01:59
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik prefereer ook de enkele aanhalingsmethode, maar vanwege de enkele aanhalingstekens in de window.open moest ik in dit geval wel een dubbele aanhalingsteken gebruiken.

en waarom ik al die html echo, tja, als ik eenmaal in php zit, en ik moet in ongeveer elke regel een variabele echoën, doe ik dat vrijwel altijd.
Offline vinTage - 24/06/2006 02:01
  1. <tr>
  2. <td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?=$row1['id']?>','Bekijk E-mail','width=600,height=700'); return false"><?=$row1['naam']?></a></td>
  3. <td width="25%"><?=$row1['email']?></td>
  4. <td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?=$row1['id']?>','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')"><?=$bericht?></a></td >
  5. <td width="25%"><?=$row1['datum']." ".$row1['tijd']?></td>
  6. </tr>

of
  1. <?php
  2. echo("<tr>
  3. <td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open(\'?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\">".$row1['naam']."</a></td>
  4. <td width=\"25%\">".$row1['email']."</td><td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open('?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\">".$bericht."</a></td >
  5. <td width=\"25%\">".$row1['datum']." ".$row1['tijd']."</td>
  6. </tr>");
  7. ?>

wat werkt/leest er nou makkelijker, en geen gezeik met het escapen van quotes ?
Offline AgentX - 24/06/2006 09:17
Avatar van AgentX HTML beginner je kunt beter gewoon je php sluiten, en dan je html plaatsen en dan een php weer openen. PHP hoeft dit dan ook niet allemaal te parsen...
Offline Stefan14 - 24/06/2006 12:53
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ok, dat zal ik aanpassen, maar ik heb nog geen antwoord op mijn echte vraag. wie kan mij daarbij helpen?
Offline lemoinet - 24/06/2006 12:59 (laatste wijziging 24/06/2006 12:59)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde probeer eens met

overflow: auto;

ipv overflow-y en overflow-x
Offline Stefan14 - 24/06/2006 15:55
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ok, de div werkt nu goed, maar hoe werkt het met die popup in IE?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.252s