enkele vragen javascript + div's
Stefan14 - 24/06/2006 01:48
PHP gevorderde
ik wil een popup laten openen, en dit heb ik ook voor elkaar gekregen, maar nu ben ik erachter gekomen dat het in FF wel werkt en in IE doet hij helemaal niks. ik heb de volgende code
<?php
echo("<tr>
<td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open(\'?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\">".$row1['naam']."</a></td>
<td width=\"25%\">".$row1['email']."</td><td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open('?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\">".$bericht."</a></td >
<td width=\"25%\">".$row1['datum']." ".$row1['tijd']."</td>
</tr>");
?>
<?php
<td width=\" 25%\" ><a href=\" #\" onClick=\" window.open(\'?page=bekijkemail&id=" . $row1 [ 'id' ] . "\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\" >" . $row1 [ 'naam' ] . "</a></td>
<td width=\" 25%\" >" . $row1 [ 'email' ] . "</td><td width=\" 25%\" ><a href=\" #\" onClick=\" window.open('?page=bekijkemail&id=" . $row1 [ 'id' ] . "','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\" >" . $bericht . "</a></td >
<td width=\" 25%\" >" . $row1 [ 'datum' ] . " " . $row1 [ 'tijd' ] . "</td>
</tr>" ) ;
?>
wat moet ik aanpassen zodat hij het in IE ook doet?
ten tweede heb ik nog een vraagje met betrekking tot DIV's. ik wil een DIV gebruiken om een grote lap tekst (in dit geval een calllog) te kunnen weergeven in een gedeelte van de pagina met een scrollbalk naar boven en naar beneden.
nu is het probleem dat hij ook een scrollbalk naar rechts en links doet terwijl ik daar toch echt "no" heb staan. ik wil dat hij de regel afbreekt en naar de volgende regel zet als hij de maximale breedte heeft bereikt.
<?php
echo('<table width="90%" class="Tabel" align="center">');
echo('<tr width="80%" align="center"><td class="Kop1">De Call Logs van Klant '.$row2['voornaam'].' '.$row2['tussenvoegsel'].' '.$row2['achternaam'].'</td><td><a href="?page=nieuwecalllog&id='.$gebruikerID.'">Nieuwe Call Log</a></td></tr>');
echo('<tr><td> </td></tr><tr><td colspan="2" align="center"><DIV STYLE="overflow-y: scroll; overflow-x: no; height: 450; width: 100%"><table>');
while($row1 = mysql_fetch_array($result1))
{
$query3 = "SELECT * FROM gebruiker WHERE id=".$row1['werknemerID'];
$result3 = mysql_query($query3) or die (mysql_error());
$row3 = mysql_fetch_array($result3);
echo('<tr><td width="10%">Onderwerp:</td><td align="left">'.$row1['onderwerp'].'</td></tr>');
echo('<tr><td width="10%">Gemaakt Door:</td><td align="left">'.$row3['voornaam'].' '.$row3['tussenvoegsel'].' '.$row3['achternaam'].'</td></tr>');
echo('<tr><td width="10%">Datum:</td><td align="left">'.$row1['datum'].'</td></tr>');
echo('<tr><td width="10%"> </td><td align="left"> </td></tr>');
echo('<tr><td width="10%">Inhoud:</td></tr>');
echo('<tr><td colspan="2">'.nl2br($row1['beschrijving']).'</td></tr>');
echo('<tr><td colspan="2">---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</td></tr><tr><td> </td></tr>');
}
echo('</td></tr>');
echo('</table></DIV>');
echo('</table>');
?>
<?php
echo ( '<table width="90%" class="Tabel" align="center">' ) ; echo ( '<tr width="80%" align="center"><td class="Kop1">De Call Logs van Klant ' . $row2 [ 'voornaam' ] . ' ' . $row2 [ 'tussenvoegsel' ] . ' ' . $row2 [ 'achternaam' ] . '</td><td><a href="?page=nieuwecalllog&id=' . $gebruikerID . '">Nieuwe Call Log</a></td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td> </td></tr><tr><td colspan="2" align="center"><DIV STYLE="overflow-y: scroll; overflow-x: no; height: 450; width: 100%"><table>' ) ; {
$query3 = "SELECT * FROM gebruiker WHERE id=" . $row1 [ 'werknemerID' ] ;
echo ( '<tr><td width="10%">Onderwerp:</td><td align="left">' . $row1 [ 'onderwerp' ] . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td width="10%">Gemaakt Door:</td><td align="left">' . $row3 [ 'voornaam' ] . ' ' . $row3 [ 'tussenvoegsel' ] . ' ' . $row3 [ 'achternaam' ] . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td width="10%">Datum:</td><td align="left">' . $row1 [ 'datum' ] . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td width="10%"> </td><td align="left"> </td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td width="10%">Inhoud:</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td colspan="2">' . nl2br ( $row1 [ 'beschrijving' ] ) . '</td></tr>' ) ; echo ( '<tr><td colspan="2">---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</td></tr><tr><td> </td></tr>' ) ; }
?>
8 antwoorden
Gesponsorde links
vinTage - 24/06/2006 01:49
Nieuw lid
waarom ?!?!? echo je al die html ?
Stefan14 - 24/06/2006 01:59
PHP gevorderde
ik prefereer ook de enkele aanhalingsmethode, maar vanwege de enkele aanhalingstekens in de window.open moest ik in dit geval wel een dubbele aanhalingsteken gebruiken.
en waarom ik al die html echo, tja, als ik eenmaal in php zit, en ik moet in ongeveer elke regel een variabele echoën, doe ik dat vrijwel altijd.
vinTage - 24/06/2006 02:01
Nieuw lid
<tr>
<td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?=$row1['id']?>','Bekijk E-mail','width=600,height=700'); return false"><?=$row1['naam']?></a></td>
<td width="25%"><?=$row1['email']?></td>
<td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?=$row1['id']?>','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')"><?=$bericht?></a></td >
<td width="25%"><?=$row1['datum']." ".$row1['tijd']?></td>
</tr>
<tr>
<td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?= $row1 [ 'id' ] ?> ','Bekijk E-mail','width=600,height=700'); return false"><?= $row1 [ 'naam' ] ?> </a></td>
<td width="25%"><?= $row1 [ 'email' ] ?> </td>
<td width="25%"><a href="#" onClick="window.open('?page=bekijkemail&id=<?= $row1 [ 'id' ] ?> ','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')"><?= $bericht ?> </a></td >
<td width="25%"><?= $row1 [ 'datum' ] . " " . $row1 [ 'tijd' ] ?> </td>
</tr>
of
<?php
echo("<tr>
<td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open(\'?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\">".$row1['naam']."</a></td>
<td width=\"25%\">".$row1['email']."</td><td width=\"25%\"><a href=\"#\" onClick=\"window.open('?page=bekijkemail&id=".$row1['id']."','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\">".$bericht."</a></td >
<td width=\"25%\">".$row1['datum']." ".$row1['tijd']."</td>
</tr>");
?>
<?php
<td width=\" 25%\" ><a href=\" #\" onClick=\" window.open(\'?page=bekijkemail&id=" . $row1 [ 'id' ] . "\',\'Bekijk E-mail\',\'width=600,height=700\'); return false\" >" . $row1 [ 'naam' ] . "</a></td>
<td width=\" 25%\" >" . $row1 [ 'email' ] . "</td><td width=\" 25%\" ><a href=\" #\" onClick=\" window.open('?page=bekijkemail&id=" . $row1 [ 'id' ] . "','Bekijk E-mail','width=600,height=700,toolbar=no,location=no')\" >" . $bericht . "</a></td >
<td width=\" 25%\" >" . $row1 [ 'datum' ] . " " . $row1 [ 'tijd' ] . "</td>
</tr>" ) ;
?>
wat werkt/leest er nou makkelijker, en geen gezeik met het escapen van quotes ?
AgentX - 24/06/2006 09:17
HTML beginner
je kunt beter gewoon je php sluiten, en dan je html plaatsen en dan een php weer openen. PHP hoeft dit dan ook niet allemaal te parsen...
Stefan14 - 24/06/2006 12:53
PHP gevorderde
ok, dat zal ik aanpassen, maar ik heb nog geen antwoord op mijn echte vraag. wie kan mij daarbij helpen?
lemoinet - 24/06/2006 12:59 (laatste wijziging 24/06/2006 12:59)
PHP gevorderde
probeer eens met
overflow: auto;
ipv overflow-y en overflow-x
Stefan14 - 24/06/2006 15:55
PHP gevorderde
ok, de div werkt nu goed, maar hoe werkt het met die popup in IE?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .