login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam laat linken naar submap

Offline DrB - 31/05/2006 20:21
Avatar van DrBHTML interesse Beste,

Ik heb een domeinnaam geregt bij transip.nl nu wil ik die linken aan een submap bij pcextreme.nl. Kan ik de DNS gegevens ergens wijzigen of iets met htacces doen of moet ik een doorstuurservice aanvragen?

Dus www.domein.nl heb ik geregt en die wil ik linken aan www.mijnsite.nl/site

Greetz!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 31/05/2006 20:24
Avatar van Tuinstoel PHP expert Aan transip.nl vragen en niet hier...
Offline DrB - 31/05/2006 20:54
Avatar van DrB HTML interesse Bedankt voor je nutteloze reactie. Zo ver was ik zelf ook nog wel gekomen. Aangezien ik niet meer kan bellen en ik het toch graag snel online wil hebben doe ik het via het forum hier omdat ik hier altijd erg snel antwoord krijg.
Offline X3ore - 31/05/2006 21:04
Avatar van X3ore HTML interesse Volgens mij kunnen enkel de mensen van transip je helpen hierbij, of heb je geen controle paneel van je domein naam? Ik heb ooit enkel een domein gekocht en ik kon via een paneel zelf de name servers enzo wijzigen.
Offline DrB - 31/05/2006 21:15 (laatste wijziging 31/05/2006 21:17)
Avatar van DrB HTML interesse Ja de nameserver kan ik zelf wijzigen.

Primary nameserver
Secondary nameserver
Secondary nameserver

Dus bij primary nameserver zet ik dan nl01.pcextreme.nl neer. Maar ik vraag het dan wel morgen aan transip.
Offline Tuinstoel - 31/05/2006 21:36
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik kan me nog goed herinneren dat je dan nog altijd een x aantal uren moet wachten totdat de DNS gerefreshd wordt, en dat verschilt per provider van 1 uur tot 48 uur...
Offline ikkedikke - 31/05/2006 22:15
Avatar van ikkedikke PHP expert kijk eens op de site van apache naar mod_rewrite, daar stond iets op om sites ook toegankelijk te maken als er geen host-header mee wordt gegeven. dit is wat jij nodig hebt.
Offline DrB - 01/06/2006 09:28 (laatste wijziging 01/06/2006 09:51)
Avatar van DrB HTML interesse Met apche naar mod-rewrite heeft te maken met een eigen server toch? Naja ik heb in iedergeval transip een mail gestuurd, het antwoord laat ik hier weten!

//edit:

Citaat:
Wij geven helaas geen
support op verdere DNS / .htaccess instellingen.

Kom ik dus ook niet echt verder mee 

Dit kan ik veranderen:

http://www.xedo.nl/design/screen.JPG

Dit heb ik veranderd in de gegevens van pcextreme:

http://www.xedo.nl/design/screen2.JPG

Submap is dus bij pcextreme en domein bij transip
Offline MissedCue - 01/06/2006 12:02
Avatar van MissedCue Onbekend heb je daar ook nergens de optie van WEB FORWARD ??

Zo ja , kan je de submap koppelen aan dat adres...

voorbeeldje van WEB FORWARD bij mijn host :-)

http://www.missed-cue.be/voorbeeld_web_forward.jpg
Offline DrB - 01/06/2006 12:34
Avatar van DrB HTML interesse Ik kan wel een doorstuurservice bestellenmaar dat kost weer geld en het kan ook met DNS en htacces geloof ik
Offline shibble - 01/06/2006 15:35
Avatar van shibble MySQL interesse uhm licht eraan verander jij je namers naar die van pcextreme dan word binnen 2/3 dagen de nameservers verandert en amg je hopen adt pcextreme wel de functie heeft om subdomains aan te maken en dan dte forwarden 
Offline DrB - 01/06/2006 16:18
Avatar van DrB HTML interesse Shibble ;)

In iedergeval heb ik pcextreme ook maar even gemaild. Maarja zal dan toch maar hosting moeten aanvragen naast m'n domein. Ik dacht het even snel zo op te lossen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.311s