login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestanden publiceren met XP op het net

Offline maidran - 23/05/2006 23:12
Avatar van maidranNieuw lid Ik ben bezig met zelf een fotoalbum te schrijven en het zou heel handig zijn moesten (geregistreerde) leden zelf foto's kunnen publiceren. Via Gallery(gallery.menalto.com) heb ik gezien dat je dat gemakkelijk kan doen via XP (gewoon een .reg bestandje downloaden en je kan uploaden). Nu geraak ik er niet wijs hoe ik dat zelf kan maken. Die code van Gallery is nét ietsje boven mijn niveau. Is er iemand die mij soms op weg kan helpen of een goede site weet die hieromtrent meer info geeft ?

Hartelijk bedankt alvast!

Madiran

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 24/05/2006 06:35
Avatar van BigBug PHP expert MET XP -> Dus zou maar ong. 48% die geregistreerd is op jouw website terecht kunnen. Want de rest is geen XP. Ik zou gewoon iets in deze aard doen:

1. <?php
  2. if(isset($_SESSION['lidlogin']))
  3. {
  4. //permission to upload -> let erbij dat je bij het inloggen ook een sessie zet voor het id van de ingelogde! -> deze kan je goed gebruiken als je foto's in je db wegschrijft!
  5. }
  6. else
  7. {
  8. // niet ingelogd/geregistreerd
  9. }
  10. ?>
Offline maidran - 24/05/2006 12:16 (laatste wijziging 12/06/2006 13:41)
Avatar van maidran Nieuw lid UIt de statistieken blijkt dat 63% van de bezoekers XP heeft. 

Maar goed, ik zou graag de leden de keuze laten welk systeem ze verkiezen. Directe upload, zip-bestanden uploaden, java-applet en XP-upload. Alleen bij dit laatste krijg ik noemenswaardige problemen.

Terug naar die XP-upload. Ik krijg steeds een error als ik probeer een foto up te loaden:
Citaat:
Fout van de webservice

De wizard kan geen verbinding maken met het Internet of de webservice heeft een ongeldige wizardpagina geretouneerd.

Verbinding met het internet? Tja, 't is local.
ongeldige wizardpagina? Dit is toch een gewone php-pagina? Dit zou toch moeten werken?
  1. <?php
  2. echo "test";
  3. ?>

Mijn registratiebestand ziet er zo uit...
Citaat:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerPublishingWizardPublishingWizardProviderslocalhost]
"displayname"="Gallery at localhost"
"description"="Publish Your Photos and Movies to Gallery"
"href"="http://localhost/test/test.php"
"icon"="http://localhost/gallery2/favicon.ico"

EDIT: voor de geïnteresseerden -> http://tim.digicol.de/xppubwiz/
Offline BigBug - 12/06/2006 21:21
Citaat:
UIt de statistieken blijkt dat 63% van de bezoekers XP heeft.
Statistieken zijn ook maar een paar regeltjes tekst.. En ik durf te wedden dat je als je van ALLE pc's in de wereld de OS registreerd zeker niet meer als 48% xp gebruikers gaat zien.
Offline BramBo - 13/06/2006 11:59 (laatste wijziging 13/06/2006 12:00)
Avatar van BramBo JS gevorderde Bigbug, het maakt niet uit hoeveel mensen op de wereld XP of linux hebben. Je dient meer factoren in gedachte te houden denk bijvoorbeeld aan je doelgroep.Verder stijgt het op mijn site nog ver boven de 63%
Citaat:
Windows Platforms (97,73%)

1. XP 194.713 87,04%
2. 2000 16420 7,33%
3. 98 7907 3,53%
4. Server 2003 3325 1,48%
5. NT 1409 0,63%

Maidran, staat de referentie naar de registry key goed ?
moet
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVer
sion\Explorer\PublishingWizard\PublishingWizard\Provider
s\localhost
niet zijn

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVer
sion\Explorer\PublishingWizard\PublishingWizard\Providers ?

kan je verder de pagina gewoon benaderen via localhost/test/test.php ?
Offline maidran - 20/06/2006 18:23
Avatar van maidran Nieuw lid Ik heb het ondertussen aan de praat gekregen via deze site:
http://tim.digicol.de/xppubwiz/

@BigBug: ik ben natuurlijk alleen maar geïnteresseerd in de gebruikers van mijn site. Al gebruikte maar 1% van de wereldgebruikers XP, dan nog is het voor mij interessant. En daarenboven, ik wil vooral dingen maken, ook al heeft voor sommigen niet veel nut
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s