Goh, je hebt zn ip ondertss toch?
Ga bij je ISP na waar je abuse's kunt insturen en vertel daar jou verhaal. Indien nodig zullen zij dan wel de nodige stappen ondernemen.
Jah, ik weet dat Casema zijn ISP is.
Ik heb al een mail gestuurd met daar in mij verhaal naar Casema maar hij plant steeds meer Spyware of andere troep in men PC zoals botjes.
(dingen als hij ze activeerd dat men hele computer weg is)
Met daarin de benodigde lijst van info die ze moeten hebben, maar ik weet helemaal niet hoe ik er aan moet komen:s
In het geval van portscans of hackpogingen, gelieve ons zoveel mogelijk
informatie te sturen, zoals de relevante stukken logfiles van firewall- en
/of scandetectorprogramma's. Probeert u zoveel mogelijk van de volgende
gegevens te sturen:
- De datum waarop de activiteit waarover u melding maakt, heeft
plaatsgevonden.
- Het exacte tijdstip waarop de activiteit waarover u klaagt heeft
plaatsgevonden, tot op de seconde nauwkeurig, inclusief de gebruikte
tijdszone in UTC
(In de zomer is de gewone Nederlandse tijd UTC+2 uur, in de winter is dit
UTC+1) van een NTP-gesynchroniseerde klok.
- source IP-adres en source poort.
- destination IP adres en destination poort.
- gebruikte protocol.
- verstuurde of ontvangen data.
EDIT:Nu heb ik een mailtje terug gestuurd en krijg ik dit mailtje wéér toegestuurd!
Ik vind dit vrij onbeschoft, ik krijg geen antwoord maar ik moet wel dingen voor hun opzoeken!
Nu heb ik weer een mailtje terug gestuurd, en toen kreeg ik ene reply met daarin deze zin:
Betreft het een ander IP-adres, dan
kunnen wij uw melding helaas niet behandeling nemen omdat het IP-adres niet
tot ons domein behoord. U kunt op de volgende internetpagina nagaan bij
welke provider of welk netwerk het IP-adres hoort: http://www.arin.net/whois/index.html
Ik heb die test gedaan en toen zag ik dat de hacker thuis hoorde bij Casema, dus ik kan niks!
Heeft er iemand een tip voor me wat ik alsnog kan doen?
Casema heb ik gecontacteerd, die zeiden dat ik binnen 4 werkdagen (donderdag dus). Maar als ik tot dan wacht is men PC aan de barebissjes.
Dus wat moet ik doen?
4 dagen lang tv gapen. Je kan moeilijk gaan 'terughacken', want dan ga jij in de fout en kan Casema ook niet veel doen. En onder 4 werkdagen verstaan ze meestal 1-2 dagen als het een beetje goeie service is.
ik doe dit altijd via windows zelf (ergens een backup-tool te vinden in bureaccesiores), dat bestand branden op cd/dvd (indien te groot splitten met winrar), uploaden kan ook of op een tweede computer 'parkeren' indien mogelijk ...
met die backups nog.... koop je zo een USB-stick, je kan er wel alleen maar je bestanden op opslaan natuurlijk, niet je hele pc.... 128 of 256mb, wat wilt ge.... alleen hoognoodzakelijke bestanden.... of natuurlijk een externe HD
Ik moest eerst die tabellen geven, dan zou hij die botjes verwijderen.
Nu heeft hij die tabellen en moet ik die game installeren, wat is de volgende stap?!
how how, het gaat nu niet meteen om juridische stappen (kost enorm veel geld)...
Als je ISP of zijn ISP stappen onderneemt is dat meestal iets als een opheffing van zijn internetaccount en misschien ook een soort geldboete.
Afwachten gewoon...
Nu heeft die hacker 'botjes' op men computer geplaatst, hoe kan ik deze verwijderen. Als ik ze delete dan zegt ie dat toegang geweigerd is. En als ik ze probeer met kladblok dan zegt ie ook Toegang Geweigerd
Je hebt toch wel gewoon Administrator rechten op je eigen PC? dan kan je toch alles weg gooien wat je maar wil? Je veranderd je password haal tijdelijk je server(s) offline (ftp, telnet, http, ssh, mail, wat dan ook....) en doet de zooi van hem weg? Logfiles van je server(s) goed bewaren, cd-tje branden ofzo en je bent verlost van je ongewenste bezoekker toch? Of zit ik nou fout te denken?
Neem contact op met zijn ISP [ok al gedaan], vraag ze of ze nog iets aan je logfiles hebben en breng je systeem weer op orde.
weet je wat jij moet doen quick, nu hij toch al alles gedelete heeft.
Je netwerkkabel eruit trekken.
Formateren
Windows opnieuw installen
Netwerkkabel erin
SP2 Downloaden + Alle patches (neem aan dat je XP hebt)
Firewall installeren
Wil je helemaal veilig zitten dan raad ik je toch aan een routertje te kopen daar die nog beter beveiligd zijn.