login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Radio

Offline Jeroen - 05/09/2004 14:18
Avatar van JeroenOnbekend Heejs,

Ik wil graag mijn eigen radiootje opzetten waar vooral veel hardcore punk/rock, metal en hardmetal wordt gedraait. Ik heb ooit eens gehoord dat dit 'steam' hete ofzo!

Is dit heel simpel? En heeft iemand mss een mooie tutorial of wil iemand mij mss wel helpen? Stuur dan een pm naar met toe of zeg het hier!

mvg,

Jeroen

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dennisvb - 05/09/2004 14:22 (laatste wijziging 05/09/2004 14:22)
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Ik heb geen tijd om te helpen, maar je moet 1 van de volgende programma's hebben:

shoutcast of windows media encoder

De laatste is erg makkelijk in gebruik. Daar hebje geeneens een tutorial of hulp voor nodig 
Offline Christiaan - 05/09/2004 14:29 (laatste wijziging 05/09/2004 14:30)
Avatar van Christiaan Lid Ik hoor vooral goeie dingen over shoutcast radio... http://www.surf.../home.html
Offline Hans - 05/09/2004 15:11
Avatar van Hans HTML beginner Ben je je bewust van het feit dat je uitzendrechten moet betalen?
Offline Scott - 05/09/2004 15:12
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
@ Hans: Niet als de muziek van jou is, of als er geen copyright op staat, toch ?
Offline Hans - 05/09/2004 15:16
Avatar van Hans HTML beginner Zo goed als elk nummer is beschermt door auteursrechten, ook al heb je een originele cd in de winkel gekocht.

Enkel voor zelfgemaakte nummers moet je niet betalen.
Offline webstab - 05/09/2004 15:23
Avatar van webstab PHP ver gevorderde ik zou zeggen succes.
maar ik denk dat er heel veel tijd inkruipt.
en zoveel mensen zullen er nu ook ni luisteren tenzij het echt bangelijk is
Offline Christiaan - 05/09/2004 16:22
Avatar van Christiaan Lid Hans; ik denk zelf dat zo'n radio net zo goed gecontroleerd wordt als het downloaden van mp3'tjes en films en software....
In feite is het net zo illegaal om een crack te downloaden die de trial versie omzet naar een complete. Hoeveel mensen zijn daarop gecontroleerd? Ik ken ze niet....
Offline Dennisvb - 05/09/2004 16:24
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Maar wanneer je een crack of mp3 download, blijft het op jouw computer staan. Wat wanneer ze naar je radio luisteren? Dan weten ze dat je misschien iets illegaals doet. Ze hebben je ip.

Online radio is dus wat 'gevaarlijker' om te doen, omdat je sneller gepakt wordt. Zeker als je een goed radiostation hebt.
Volgens mij doet de topictarter dit als hobby. dan kan hij maar 32 mensen (hooguit) tegelijk laten luisteren op zijn radio. Ik denk dat het dán niet met zo'n vaart zal lopen
Offline webstab - 05/09/2004 17:13
Avatar van webstab PHP ver gevorderde en als je rechten gaat kopen dat brengt dan kosten mee en die verdien je niet zo gemakkelijk trg(tenzij je veel sponsers vindt)
Offline Tuinstoel - 05/09/2004 17:15
Avatar van Tuinstoel PHP expert Jah je zou er dan eigenlijk je werk van moeten maken, maar ik geloof dat het een hobby blijft.
Offline webstab - 05/09/2004 18:14
Avatar van webstab PHP ver gevorderde idd,en dan niet enkel internetradio maar dan ook via antenne en kabel.
maar ik denk dat dit zijn bedoeling niet is
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s