login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Je eigen site hosten?

Offline bigsmoke - 05/05/2006 23:47
Avatar van bigsmokePHP interesse Ik vraag mij al een tijdje af hoe sommige hun eigen site hosten via xampp of wampp ofzoiets kan iemand mij dit uitleggen want ik zou dit zelf ook wel willen doen. Maar er was iets met een poort ofzo:s

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 06/05/2006 00:01 (laatste wijziging 06/05/2006 00:12)
Avatar van vinTage Nieuw lid installeer een server pakket.
Als je een ISP hebt die het verbied om een server te draaien, moet je een andere poort dan 80 gebruiken (5151 is goed).
Als je een router hebt gooi je je routerpoort open.
Als je een firewall gebruikt, zorg er dan voor dat die je server ook doorlaat.

anything else ?

edit: als je je poort open wilt gooien om een server te draaien, open dan je http.conf en zoek naar Listen OF Port en verander de 80 in 5151.

Als je je poorten open wilt goien van je router, RTMF en ga niet door op deze topic, want we beantwoorden geen hardware vragen 
Offline sjak - 06/05/2006 08:57
Avatar van sjak HTML interesse ik doe het ook via xampp en als je dat eenmaal is gelukt kan je naar de router kijken (om op dat geval in te gaan) misschien heb je hier niks aan maar ik vertel het toch maar:

als je een router hebt dan heeft ie vaak wat opties dns daar moet je een intern ip (dus in je netwerk) instellen naar je computernaam dan moet je naar nat en daar moet je instellen dat alles wat bijv via 0.0.0.0 (dat is altijd voor zon ding je ip van buiten dus dat moet je zow houden) en dan moet ie naar jouwn interne ip adres (dus dat soort dingen moet je instellen) en dan moet je nog poort 80 instellen als het goed is doet ie het dan... 

maar het kan zijn dat ie bij nat een error geeft want als je speedtouchel hebt dan doe je het vaak via die website die op 10.0.0.138 staat alleen heeft die website het soms fout dus dan kan je op de webpagina van denk ik elke router wel een progje vinden om dat goed te doen als je nog problemen daar mee hebt vertel ik wel wat meer  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.325s