login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google Sitemaps en Googlebot

Offline Voldemort - 29/04/2006 09:52 (laatste wijziging 29/04/2006 09:52)
Avatar van VoldemortPHP ver gevorderde Als ik een sitemap wil toevoegen, kunnen er enkel url's (met enkele kleine andere dingen) in zo'n sitemap staan? Ben je verplicht alle url's op te geven (bv. urls niet opgeven waarvoor je een lid moet zijn)? Doorzoekt Google dan enkel de opgegeven url's?

Googlebot heeft m'n site het laatst op 3 februari 2006 doorzocht, sinds dan heb ik een automatisch doorlink systeem, er moet een sessie en een cookie, en dan vernieuwen. Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat Googlebot geen sessies en cookies accepteert, dus heb ik het aangepast, nu wordt er nergens meet header("Location:"); op een basispagina (bv. config.php, header.php, footer.php, ...). Ik heb dat aangepast op 27-04-06, 2 dagen geleden, Googlebot heeft m'n site nog steeds niet herdoorzocht. Waarom niet (m'n meta-tag staat elke & day terugkomen)?

Bieden andere zoekmachines ook een soort van Sitemaps?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline RelatedHack - 29/04/2006 10:20
Avatar van RelatedHack Onbekend in principe moet je in je meta-tags opgeven waar de bot/spider mag gaan zoeken...
Pas je meta-tags eens aan en w8 dan tot de bot weer komt zoeken...
Zou moeten werken...
Offline Voldemort - 29/04/2006 10:24 (laatste wijziging 01/05/2006 10:49)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Meta tags ivm zoekmachines
<meta name="Robots" content="All" />
<meta name="revisit-after" content="1 day" />

Robots.txt
User-agent: *
Disallow: /images/
Disallow: /games/
Disallow: /downloads/

User-Agent: Googlebot-Image
Disallow: /

Dat lijkt me goed hoor. Elke zoekrobot mag elke link volgen, moet elke dag terugkomen en mag niet in de mappen images, games en downloads zoeken. Googlebot-Image mag niet op m'n site. Dus niks verkeerd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.334s