login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Chatbox op HTML-site ?

Offline RelatedHack - 11/04/2006 05:04
Avatar van RelatedHackOnbekend Kan er iemand mij even uitleggen hoe ik een ledensysteem kan aanleggen die enkel bedoeld is voor een chatbox waar voor elke persoon een profiel beschikbaar moet zijn...het liefst wil ik een HTML-site omdat ik van PHP , ASP ,enzo....niets ken...
Kan EN/OF wil iemand mij helpen ??

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 11/04/2006 09:04
Avatar van marten Beheerder kan je Flash?

anders zie ik het somber in voor je
Offline nathanael - 11/04/2006 10:43
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Ff gegoogled...

gezocht op: "opensource chatbox"
Offline vinTage - 11/04/2006 12:47
Avatar van vinTage Nieuw lid Maak zelf een leden systeem, en echo voor de leden een linkje naar je charbox die je hier kan vinden (freeware en goed)

Dat ding connect naar een irc network (je mag zelf kiezen welke en welke chan etc), dus het zal ook te vinden zijn als je via MIRC of dergelijke applicatie connect, dus 100% safe zal het niet zijn.
Offline RelatedHack - 14/04/2006 23:27
Avatar van RelatedHack Onbekend ik bedoel...template en tekst e.d. moet editbaar zijn met HTML want van PHP endergelijke heb ik weinig of geen kennis...chatbox en ledensysteem mag (of moet) in PHP zijn...kan er mij iemand uitleggen wat ik moet doen om zo'n chatbox te maken die 100% safe is en waar ik admins en dergelijke kan maken ?
Offline vinTage - 14/04/2006 23:55 (laatste wijziging 14/04/2006 23:55)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je al geeneens php kan, hoe wil je dan in godsnaam zelf een chatbox maken (die ook nog eens niet naar een irc network connect...)

Voorkauwen doet niemand hier, daarvoor dient samenwerken.
Offline RelatedHack - 15/04/2006 01:18
Avatar van RelatedHack Onbekend LOL vintage ,

Zijn jullie er ook niet om te helpen ?
En wat je ervoor zei...dat ik hem moest connecten naar een IRC-kanaal en dat dat niet 100% veilig was...
Wat versta je onder GEEN 100% VEILIGHEID ?
In php werken , zal moeilijker klinken dat het lijkt...maar moet het nog een beetje leren en wat experimenteren...net zoals ik het geleerd heb bij HTML...:-)

Ik kan toch een gehele website maken in HTML en gebruik maken van een I-FRAME voor de PHP ?
En voor die cursus Flash heb ik geen tijd want ik werk in de week van 6 uur 's morgens tot 5 uur 's avonds ( zonder overuren bijgerekend die ik meestal 4 van de 5 dagen werk )
Dus zit er niets anders op dan met HTML te werken...of ik moest er pakken geld tegenaan gooien om het door iemand anders te laten doen...
Offline Rens - 15/04/2006 08:58

Crew algemeen
Als jij een systeem wil maken voor een chatbox met ledensysteem erbij, en dat in HTML...
Knappe jongen als je dat voor elkaar krijgt.
Registreren, je kunt geen leden in de database krijgen met HTML.
Inloggen, je kunt geen leden ophalen uit de database met HTML.
Ledenlijst, als je al bij inloggen geen leden op kunt halen, hier al helemaal niet...

We zijn er wel voor hulp, maar we doen hier niet aan de voorknauw methode zoals vinTage al zegt.
Dus je bent toch op jezelf en je eigen kennis aangewezen in het forum.
Als je het op z'n "voorknauws" wilt hebben, moet je in samenwerken zijn.
Offline vinTage - 15/04/2006 09:11 (laatste wijziging 15/04/2006 09:22)
Citaat:
En wat je ervoor zei...dat ik hem moest connecten naar een IRC-kanaal en dat dat niet 100% veilig was...
Wat versta je onder GEEN 100% VEILIGHEID ?

Dat als er mensen gewoon via MIRC oid de channellijst opvragen, dat jouwe daar ook tussen zal staan..klikken en joinen dus..
Als je dat niet wilt zul je zelf een server moeten runnen met eoa chatsoftware host dingesen

Admins aanmaken heeft geen drol met de chatapplicatie te maken, dat regel je gewoon via de normale IRC commandos
/+o #channelnaam gebruiker
Offline RelatedHack - 15/04/2006 17:21
Avatar van RelatedHack Onbekend Ik kan toch HTML gebruiken en combineren met PHP ???
Offline vinTage - 15/04/2006 17:25
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, en wat dan ?
Offline RelatedHack - 15/04/2006 17:27 (laatste wijziging 15/04/2006 17:32)
Avatar van RelatedHack Onbekend Alles kan in PHP...behalve hetgeen qua teskt enzo...zodat tekst nog kan editten of toevoegen in HTML

Moet toch mogelijk zijn ?

Of enkele pagina's in PHP en al de rest in HTML ??
Pagina's waar je voor ingelogd moet zijn in PHP en pagina's die publiek mogen gezien worden in HTML ?
Offline vinTage - 15/04/2006 17:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat wil je in godsnaam editten ? wat de mensen zeggen ? das hetzelfde als chatten op een txt filetje wat je openeer stuurt naar jezelf.

Of begrijp ik er nou helemaal niks meer van, en waarom php EN html.
Je kan toch gewoon een php file pakken en daar je html op knallen ?
Offline RelatedHack - 15/04/2006 18:06
Avatar van RelatedHack Onbekend ga even kijkje nemen tussen de scripts...ga wat experimenteren...

No Hard Feelings...maar ik ben naar hier gekomen om eventueel te helpen en geholpen te worden door anderen...maar veel hulp kun je niet verwachten precies...

Net zoals de scripts ( CSS en HTML ) die ik geplaatst had...er stond een foutje in dat niet XHTML valid was en ze word dan maar gewoon verticaal de prullenbak in gegooid door jullie...
Gewoon omdat er target="_new" stond en niet target="_blank"
Vind ik wel erg hoor..werkt perfect en word verticaal gedropt in de vuilbak...
Offline vinTage - 15/04/2006 18:15
Avatar van vinTage Nieuw lid dus we moeten dan maar niet werkende scripts aanbieden ?
En je hebt vast een opmerking gekregen dat dat niet goed was EN dus de kans om het te veranderen...als het een scriptje was waar er al van bestonden is het ook een nutteloze toepassing.

En van die hulp...er word hier niks voorgeknauwd...toon de code waarop je vastloopt, als je die niet hebt dan zorg je er maar voor.

Verder nog iets meneer nee? stop dan met zagen...
Offline RelatedHack - 16/04/2006 11:43
Avatar van RelatedHack Onbekend Ja , eigenlijk wel...
Kben nu die tuto aan het lezen...maar heb nu het probleem dat als ik "MIJN EERSTE PHP-PAGINA" in kladblok zet...onder welke extensie moet ik die opslaan ? want .php werkt niet..ik krijg een gewoon lege visueel te zien...
Kunt ge me dat dan ff uitleggen aub ??

Offline Rens - 16/04/2006 11:44 (laatste wijziging 16/04/2006 11:45)

Crew algemeen
Bestand => opslaan als => "pagina.php"
MET de quotes erom heen.
Anders zet kladblok en .txt om.

Maar je kunt beter geen kladblok gebruiken maar een PHP editor met highlighting.
http://www.site...&cat=1
Daar staan er wel enkele tussen.

En uh, heb je de webserver al geinstalleerd?
http://www.site...amp;id=334
Offline RelatedHack - 16/04/2006 11:48
Avatar van RelatedHack Onbekend Op mijn pc staat Apache al geinstalleerd...is dat genoeg ??
Offline Rens - 16/04/2006 11:49

Crew algemeen
Nee, je moet ook PHP installeren.
En eventueel MySQL.
Lees de tutorial maar die ik je gaf, daar moet het gewoon mee lukken...
Offline RelatedHack - 16/04/2006 11:53
Avatar van RelatedHack Onbekend ok , dank je rensjuh 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s