login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PC vanzelf uit

Offline Duikboot - 06/04/2006 16:11
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Heej,

Ik heb laatst mijn computertje, stelt niet veel voor, 500 mhz waar ik een beetje dingen voor school op typ en mee kan internetten, van ME naar XP geupgrade. Als ik bij ME op afsluiten klikte ging hij vanzelf uit. Maar bij Xp doet hij dit niet meer en moet ik wachten meneer zelf aangeeft dat hij uit kan. M'n computer heeft het iets zwaarder met Xp erop dus het afsluiten duurt ook langer. Wie weet waar ik dit in kan stellen en of dat wel kan?

Heb al wel in het configuratiescherm gekeken, maar ben het niet tegengekomen. Heb ook niet al te uitgebreid rondgesnuffeld want mij kennende zou dat wel eens fout kunnen aflopen 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 06/04/2006 16:26
Avatar van timo PHP ver gevorderde heb ik ook gehad op een oude pc, is wss niet op te lossen, hier op mijn pc nu, stond 1st geen OS, Windows Geinstalleerd, gaat vanzelf uit... dus ligt aan een oude pc die de opdracht van Windows niet kan verwerken ofzow..
Offline marten - 06/04/2006 16:32
Avatar van marten Beheerder misschien kan het in tweakXP of iets dergelijks?
Offline ece - 06/04/2006 16:34
Avatar van ece HTML interesse Als het goed is moet je bij XP een scherm krijgen met : Standby/slaapstand, Afsluiten, Opnieuw opstarten.
Krijg je dat niet dat heb je kan dat er tijdens de installatie iets mis is gegaan ofzo.
Maar met een computer van 500Mhz wat idd niet veel is kan het effe duren voordat ie dat scherm weer geeft.

BTW gaat Windows XP nou niet goed dan raad ik je 98 aan. *Tot nu toe nog de beste vind ik zelf. Weinig fouten:D*
Offline Duikboot - 06/04/2006 16:41
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde ece, ik krijg die 3 opties wel... dus?
Offline Martijn1989 - 06/04/2006 17:11
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Zelfde probleem heb ik ook. Me pc gaat soms wel en soms gewoon niet uit. Ik heb er nog geen oplossing voor.
Offline BramBo - 06/04/2006 17:41
Avatar van BramBo JS gevorderde Als je regedit start opent (run->regedit{enter}) kan je hiervoor een Biniare tekenreeds waarde aanpassen/toevoegen volg de structuur als volgt : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Hierin staat of niet, de tekenreedswaarde met als naam 'PowerdownAfterShutdown' zet deze waarde op 1

Letop: Eigen risico
Aangezien het fout kan gaan, dat is je pc kan misschien niet meer in windows komen, meestal is dit op te lossen door de recovery console te draaien. Type help en de rest wijst zich zelf ;)
Ik geloof dat dit mij een keer is overkomen in W2k op een 333, met een ancient motherboard. Dit kan ook opgelost worden door een BIOS update te doen(aangezien windows niet altijd je ACPI ondersteund/herkent), echter zou ik je dit niet aanraden als je je weg niet kan vinden in een BIOS.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s