login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual basic N00b !!

Offline stenno - 01/04/2006 14:33
Avatar van stennoPHP interesse Heej ik ben sinds kort met Visual basic begonnen en nu zit ik met wat vragen, o.a. over de mogelijkheden met VB. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

1) Is het mogelijk om met VB naar een mysql database te connecten en daan info op te halen, Zoja hoe ??

2) Is het mogelijk met VB om info van website af te halen, zoals dat met php kan m.b.v sockets / file_get_contents().

3) Als ik een nieuwe project aan maak krijg ik zo'n mooie file waar ik een form kan ontwerpen, maar als ik al een bestaand project wil open krijg ik op geen enkele mogelijkheid dat ontwerpvenster meer 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ps. ik gebruik Visual Basic 2005 express

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 01/04/2006 15:35
Citaat:
1) Is het mogelijk om met VB naar een mysql database te connecten en daan info op te halen, Zoja hoe ??

Ja, dit is mogelijk met de connectors.
http://prx.nl.eu.org/sitemasters/dbconnection.gif

Citaat:
2) Is het mogelijk met VB om info van website af te halen, zoals dat met php kan m.b.v sockets / file_get_contents().

Ja, dit is ook mogelijk. Maar ik weet zelf de code niet zo by heart. Het gaat iig door het gebruik van een stream met een streamreader.

Citaat:
3) Als ik een nieuwe project aan maak krijg ik zo'n mooie file waar ik een form kan ontwerpen, maar als ik al een bestaand project wil open krijg ik op geen enkele mogelijkheid dat ontwerpvenster meer

Aan de rechterkant in je Solution Explorer even dubbelklikken op het form.
Offline stenno - 01/04/2006 17:24
Avatar van stenno PHP interesse Ok harstike bedankt Kan ik weer verder met rommelen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s