login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

frames, en waarom niet ?

Offline vinTage - 27/10/2004 19:04
Avatar van vinTageNieuw lid Wat ik mezelf afvraag is waarom sommige mensen niet te spreken zijn over frames, ik zal voor de duidelijkheid even melden dat ik geen profesionele webdesigner ben, maar ik persoonlijk vind frames heel erg handig, nu wil ik dus graag weten wat de voordelen en nadelen zijn van frames, en kan je zonder frames hetzelfde effect bereiken ?

Ik denk dat ik vast niet de enige ben die niet begrijpt (waarschijnlijk mijn onkunde) waarom frames "jammer" zijn.

wachtende op een hevige discussie (waarbij ik mezelf afzijdig hou lol) hoop ik hier wat antwoorden te zien 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Arnevn - 27/10/2004 19:06
Avatar van Arnevn Lid Ze werken vaak niet goed met zoekmachines en ik vind het persoonlijk niet lekker werken (vaak veel scrollbalken) en daarbij is het vaak net zo makkelijk in een gewone html pagina te zetten zonder frames. Een iframe vind ik persoonlijk wel handig, maargoed...
Offline webstab - 27/10/2004 19:09
Avatar van webstab PHP ver gevorderde soms krijg je ambetante scrollingen.
en meestal nog van die gore randen.

er zijn natuurlijk ook mooie sites die met frames gemaakt zijn
Offline Tuinstoel - 27/10/2004 19:14
Avatar van Tuinstoel PHP expert En die mooie sites zijn dan ook nog meestal met iframes, wat gewoon mooier lijkt.
Offline remy - 27/10/2004 19:32
Avatar van remy PHP ver gevorderde en als je een pagina wil opslaan in je favorieten dan links hij naar de beginpagina
Offline DRUNK - 27/10/2004 19:32
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ik heb er altijd ruzie mee, de ondingen. Altijd word het een zootje met bestanden en links die nergens naar linken of bestandje weer kwijt. Nou ja mag duidelijk zijn dat ik er tegen ben. Div's of tabellen vind ik veel makkelijker werken, of gewoon helemaal geen opmaak laat de vormgever dat maar doen 
Offline Metalhead - 28/10/2004 08:23
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Het voordeel is natuurlijk wel, dat wanneer je niet bij elke actie de hele pagina op nieuw hoeft te laden. Je hoeft alleen het frame dat verandert te refreshen.

En de scrollbalken ligt natuurlijk aan de gene die ze maakt, ik heb vrijwel nooit scollbalken... Zolang je maar zorgt dat de tekst binnen het frame blijft. En ook de borders kun je uitschakelen als je die niet wil.

Maar ik heb nog nooit met iframes gewerkt, dus die vergelijking kan ik niet maken.
Offline xSc - 28/10/2004 08:27
Avatar van xSc Onbekend Heb persoonlijk ook hekel aan <frames>. Geef mij maar lekker eenvoudig de divs (en voor rauwe tekst de <table>). Je kunt met eenvoudige includes() (php) werken, waardoor je hetzelfde resultaat krijgt. Ik vind frames vooral onhandig voor de zoekmachines. Die indexeren elk frame apart, terwijl de webmaster meestal de pagina maakt voor specifiek in dat frame.
Offline Metalhead - 28/10/2004 08:30
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Henri, je hoeft niet in ELKE post te zeggen dat table voor rauwe tekst is. Dat weten we nu wel. En het blijft jou mening. Maar alsjeblieft laat het nu rusten.

Anyway, niet iedereen kan (heeft de mogelijkheid / heeft de kennis) met PHP werken.
Offline xSc - 28/10/2004 09:48
Avatar van xSc Onbekend Metalhead, het kan ook zonder PHP, alleen kun je dan niet includen.

* Herhaling is de beste leermeester *
Offline Frisbee - 28/10/2004 11:14
Avatar van Frisbee HTML beginner iframes zijn ook ondingen.. gebruik dan gewoon een divje met overflow op auto. dat werkt veel beter, geen overbodige code en veel beter voor zoekmachines
Offline Thomas - 28/10/2004 11:48
Avatar van Thomas Moderator Frames wel of niet gebruiken is voornamelijk een kwestie van (ongegronde?) voorkeur / afkeur.
Frames kunnen best handig zijn - en zijn IMO nog altijd beter dan IFrames...

Het is dus een kwestie van smaak, en hierover kun je eindeloos blijven bakkeleien.

Ik dacht trouwens dat een gebrande hand de beste leermeester is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s