login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

einde van een opdracht

Offline yolk - 28/03/2006 14:11
Avatar van yolkHTML interesse Voor een opdrachtgever heb ik een website ontwikkeld. Volgende week ga ik bij hem langs voor de definitieve afhandeling en overdracht. Ik heb zo'n afhandeling nog niet eerder gedaan, dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen.
Hebben jullie een "beeindiging opdracht"-formulier dat de klant moet ondertekenen? Of is het afgehandeld wanneer het bedrag op rekening is gestort?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 28/03/2006 14:14
Avatar van marten Beheerder ik doe het altijd zo

ik heb verschillende fases in een opdracht

1 kort onderzoek
2 groot onderzoek
3 plan van aanpak
4 functioneel ontwerp
5 technisch ontwerp
6 bouw
7 tests
8 implementatie
9 nazorg in vorm servicescontract

Na elk punt / fase laat ik de opdrachtgever tekenen. Hierdoor sta je sterk als hij niet betaald.

En ik geef je als tip..... vetrouw NIEMAND dus eerst betalen en dan online zetten.

Ik had voor een vriend een website gemaakt is nooit betaald maar hij heeft wel zijn website. en dan baal je vreselijk hoor ;)
Offline Nrzonline - 28/03/2006 14:16 (laatste wijziging 28/03/2006 14:18)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde laat anders eerst een niet-werkende (belangrijke vitale functies uit zetten - sample-view) zien, als ze daar me accoord gaan.. laat ze tekenen op een contract en zorg ervoor dat je genoeg bewijst hebt zodat ze er niet onderuit kunnen, dan pas de complete site (functioneel) geven...
Offline yolk - 28/03/2006 14:24 (laatste wijziging 28/03/2006 14:24)
Avatar van yolk HTML interesse @nrzonline: "zorg ervoor dat je genoeg bewijst hebt". Dat is dus onderdeel van mijn vraag 
Het gaat om een best groot bedrag, dus ik wil het goed afronden. Ik vraag me alleen af wat ik precies op het formulier moet zetten. Is er misschien een voorbeeld ergens?

@marten: dat is wel een goede manier inderdaad, zo die fasen. Moet ik misschien ook maar doen. Bedankt voor de tip
Offline marten - 28/03/2006 14:27
Avatar van marten Beheerder graag gedaan
en een wat er opt formulier moet komen maakt niet uit

Je kan er je voorwaarden op zetten.....
Als er maar duidelijk op staat van: Ik, __________(naam van opdrachtgever) verklaar hierbij dat ik het product bekeken heb en akkoord ga met de aflevering van het product en de hieraan verbonden financiele handelingen zoals afgesproken.

Datum erbij en je staat sterk als hij niet wil betalen
Offline xSc - 28/03/2006 15:46
Avatar van xSc Onbekend Ik heb ook een keer een website gemaakt, maar de eigenaar betaalde niet. Wat ik deed? Ik haalde de website offline. Meneer betaalde toen direct. 
Offline marten - 28/03/2006 16:08
Avatar van marten Beheerder ja maar stel hij staat bij hem op de server ;)
dat had ik dus zonder enige voorwaarden , handtekeningen enz

2 maanden werk voor niks hij had een nieuwe website
Offline Rens - 28/03/2006 16:09

Crew algemeen
Citaat:
Ik had voor een vriend een website gemaakt is nooit betaald maar hij heeft wel zijn website. en dan baal je vreselijk hoor ;)

Leuke vrienden heb je dan.
Offline marten - 28/03/2006 16:12
sindsdien ook vriend af 
Offline Maarten - 28/03/2006 16:30
Avatar van Maarten Erelid Ik werk altijd met een voorschot, en een wederzijdse overeenkomst waarin dan onder andere staat dat ze het voorschot terug moeten krijgen als de opdracht niet afgeleverd wordt. Ook krijgt de klant altijd een offerte en garandeer ik dat het verschil niet meer dan een bepaald bedrag zal afwijken van de offerte (kan natuurlijk veel goedkoper worden maar dat bedrag is voor het stijgen van de prijs).

Verder nog een aantal afspraken om geen problemen te krijgen, en dan heb je achteraf een wettelijk document dat je kan gebruiken als je juridische stappen zou moeten ondernemen.. heb het zelf nog nooit nodig gehad maar het is er dus wel.

Vergeet niet dat je als minderjarige daar ook geen hol mee kan doen, je moet dus wel ouders hebben die bv. zelfstandige zijn.
Offline yolk - 28/03/2006 16:31
Avatar van yolk HTML interesse Daarom wil ik het dus ook zwart op wit hebben en niet mondeling. Voorkomen is beter dan genezen. Ook voor toekomstige opdrachten. Als beide partijen weten waar ze aan toe zijn kan er minder makkelijk wrijving en onenigheid ontstaan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s