login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

b-one/ mysql_connect

Offline tbk - 22/03/2006 21:00
Avatar van tbkPHP beginner ik heb sinds kort hosting bij b-one en nu alles deftig werkt wil ik met phpadmin eens kijken naar alletoegevoegde rijen, er staan er echter geen, het probleem ligt hem hier echter denk ik
in de mail van al mij paswoorden endergelijk stond er:
MySQL:
Host: localhost
Database: tbkindustries_b
Gebruikersnaam: tbkindustries_b
Wachtwoord:

die localhost als host lijkt me raar. is het daarom dat ik geen nieuwe rijen krijg?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 22/03/2006 21:11
Avatar van Richard Crew algemeen localhost is de standaard host, aangezien je met dezelfde server connect. ik heb geen idee wat er fout zou kunnen zijn verder eigelijk.
Offline webstab - 22/03/2006 21:13
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
Hoe ziet de verbindingsstring van PHP naar mijn MySQL database eruit?
$db=mysql_connect("localhost", "user name", "password"); mysql_select_db("user name", $db);

// Example of an inquiry
mysql_query("INSERT INTO news (title, news, author) VALUES ('$title', '$news', '$author')");

mysql_close();

Vervang de "user name" en het "password" met de gebruikersnaam en wachtwoord zoals vermeld in uw codebrief.
Dit heb ik van b-one.net gehaald.
Indien dat zo niet werkt zou ik hun supportdienst aanspreken.
Offline tbk - 22/03/2006 21:28
Avatar van tbk PHP beginner wel enkele dingen zijn verschillend zoals de ' en " bij mysql query en dit si ook verschillend: ("user name", $db) die $db dus
Offline webstab - 22/03/2006 21:36
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Test eens of je connectie er is. Mss is je connectie wel in orde, maar je query niet.
Offline Maarten - 23/03/2006 08:27
Avatar van Maarten Erelid die $db gaat niet zoveel uitmaken als je maar met 1 MySQL-connectie werkt.

Inderdaad zoals hierboven vermeld eens je connectie testen:
  1. <?php
  2. mysql_connect('localhost','gebruikersnaam','wachtwoord') or die('CONNECTIE MISLUKT');
  3. mysql_select_db('mijndatabase') or die('DATABASE SELECTIE MISLUKT');
  4. mysql_query("SELECT iets FROM blaat") or die(mysql_error());
  5. ?>
Iets in die aard 
Offline tbk - 23/03/2006 21:25 (laatste wijziging 23/03/2006 21:39)
Avatar van tbk PHP beginner oké na wat experimenteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet aan mijn verbinding ligt want als ik een fout paswoord ingeef zegt hijdat ik geen toegang krijg door dat het een fout paswoord is... dus meot het aan mijn query ligggen

1. <?php
  2. $telfouten=count($fouten);//fouten optellen
  3. if($telfouten==0){
  4. $registreertijd=time();
  5. include('config.php');
  6.  
  7. mysql_query("INSERT INTO profielen (voornaam, achternaam, straat, gemeente, land, nickname, paswoord, email, registreertijd) VALUES ('".$voornaam2."', '".$achternaam2."', '".$straat2."', '".$gemeente2."', '".$land2."', '".$nickname2."', '".$paswoord2."', '".$email2."', '".$registreertijd."')");
  8. }else{
  9. $i=0;
  10. while($telfouten>$i){
  11. echo '<font class="content2">' .$fouten[$i].'</font><br>';
  12. $i++;
  13. }
  14. }
  15. ?>

wat is er fout?
edit: problem solved foutje in sql syntax
Offline Rens - 23/03/2006 22:42

Crew algemeen
Volgende keer meteen sql error handling gebruiken dus...
Dan had je de fout al lang opgelost.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s