login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eigen server

Offline mike87 - 18/03/2006 01:39
Avatar van mike87Nieuw lid Ik krijg binnenkort een andere computter, en wilde van deze, me huidige pc een webservertje maken voor mezelf, maar die ook voor andere bereikbaar kan zijn wanneer deze aanstaat.

Maar ik heb hier niet veel ervaring mee, ik draai nu al wel een locale server zodat ik php script e.d. kan testen. Maar bereikbaar van buitenaf is deze niet.
Dus hoe moet ik dit precies aanpakken?

En heeft er iemand nog goeie tips waarmee ik rekening zou moeten houden zoals beveiliging e.d. ?

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 18/03/2006 01:51
Avatar van vinTage Nieuw lid zucht, het 1000002909398754385794354369875608753 ste topic over soortgelijk geval....

Zet router poorten (als je een router hebt) open.

Als je een isp hebt die poort 80 blokked zet dan de listen naar een andere poort (telenet.be bv)

verder kan je hier beginnen.

Offline Gerard - 18/03/2006 01:58
Citaat:
Maar ik heb hier niet veel ervaring mee, ik draai nu al wel een locale server zodat ik php script e.d. kan testen. Maar bereikbaar van buitenaf is deze niet.
Dus hoe moet ik dit precies aanpakken?

Hier zijn inderdaad al meerdere topics over geweest. Zoals vinTage ook al aangeeft is er zelfs een hele tutorial sectie over.

Citaat:
En heeft er iemand nog goeie tips waarmee ik rekening zou moeten houden zoals beveiliging e.d. ?

Zorg dat je een goede firewall applicatie geïnstalleerd hebt. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je server altijd up2date is met de laatste updates voor al je applicaties en het OS zelf.
Een virusscanner is misschien ook wel handig 
Offline Guardian - 21/03/2006 16:30
Avatar van Guardian Nieuw lid Beste,

Graag wou ik even informerren of iemand van jullie ook een tutorial heeft voor het opzetten van een mailserver onder windows?

of iemand me op weg kan helpen?

Ik vond hier niets dat me verder kon helpen...of keek ik niet goed?

Dank bij voorbaat.