login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eigen server

Offline mike87 - 18/03/2006 01:39
Avatar van mike87Nieuw lid Ik krijg binnenkort een andere computter, en wilde van deze, me huidige pc een webservertje maken voor mezelf, maar die ook voor andere bereikbaar kan zijn wanneer deze aanstaat.

Maar ik heb hier niet veel ervaring mee, ik draai nu al wel een locale server zodat ik php script e.d. kan testen. Maar bereikbaar van buitenaf is deze niet.
Dus hoe moet ik dit precies aanpakken?

En heeft er iemand nog goeie tips waarmee ik rekening zou moeten houden zoals beveiliging e.d. ?

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 18/03/2006 01:51
Avatar van vinTage Nieuw lid zucht, het 1000002909398754385794354369875608753 ste topic over soortgelijk geval....

Zet router poorten (als je een router hebt) open.

Als je een isp hebt die poort 80 blokked zet dan de listen naar een andere poort (telenet.be bv)

verder kan je hier beginnen.

Offline Gerard - 18/03/2006 01:58
Citaat:
Maar ik heb hier niet veel ervaring mee, ik draai nu al wel een locale server zodat ik php script e.d. kan testen. Maar bereikbaar van buitenaf is deze niet.
Dus hoe moet ik dit precies aanpakken?

Hier zijn inderdaad al meerdere topics over geweest. Zoals vinTage ook al aangeeft is er zelfs een hele tutorial sectie over.

Citaat:
En heeft er iemand nog goeie tips waarmee ik rekening zou moeten houden zoals beveiliging e.d. ?

Zorg dat je een goede firewall applicatie geïnstalleerd hebt. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je server altijd up2date is met de laatste updates voor al je applicaties en het OS zelf.
Een virusscanner is misschien ook wel handig 
Offline Guardian - 21/03/2006 16:30
Avatar van Guardian Nieuw lid Beste,

Graag wou ik even informerren of iemand van jullie ook een tutorial heeft voor het opzetten van een mailserver onder windows?

of iemand me op weg kan helpen?

Ik vond hier niets dat me verder kon helpen...of keek ik niet goed?

Dank bij voorbaat.
Offline vinTage - 21/03/2006 16:38 (laatste wijziging 21/03/2006 16:40)
Avatar van vinTage Nieuw lid Wil je echt expliciet een mailserver, of wil je alleen dat je mailfunctie op je local host werkt ?

Als je het laatste bedoeld dan kan je gewoon je php.ini editten, zoek daar naar
  1. [mail function]
  2. ; For Win32 only.
  3. SMTP = mail-out.telenet.be //je isp mail out setting dus
  4.  
  5. ; For Win32 only.
  6. ;sendmail_from = iemand@telenet.be //je eigen emailadres

Citaat:
Dit niet erbij zetten, ik deed dat alleen ter verduidelijking
//je isp mail out setting dus
//je eigen emailadres

Offline Guardian - 21/03/2006 16:48
Avatar van Guardian Nieuw lid ja dat ken ik ;)

maar ik wil écht een eigen mailserver bouwen onder windows:)
Offline vinTage - 21/03/2006 16:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Mjah als je de readme leest van je net gedownloade mailserver proggie, dan moet je toch al een heel eind komen.
Offline Guardian - 21/03/2006 16:52
Avatar van Guardian Nieuw lid Ik hoopte op enkele mensen met ervaring die me konden vertellen welk prog goed is, of dat Windows Exange server goed is of niet...

Iemand met ervaring?
Offline vinTage - 21/03/2006 16:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Stel je vraag dan in een keer duidelijk...

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb al wel vaak de naam kerio horen vallen, dat mischien eens checken..
kerio
Offline Frisbee - 21/03/2006 17:16
Avatar van Frisbee HTML beginner kerio is heel erg goed maar daar is de prijs dan ook naar 

Ik gebruik hMailServer (http://www.hmailserver.com/)

Is niet erg uitgebreid maar doet eigenlijk gewoon alles wat je nodig hebt. En het is open source dus gratis 
Offline Guardian - 21/03/2006 19:52
Avatar van Guardian Nieuw lid Vanwaar dan "niet erg uitgebreid"?
wat heeft kerio dat hMailServer niet heeft?

alvast bedankt
Offline ece - 21/03/2006 20:17
Avatar van ece HTML interesse Kerio is gewoon te downloaden op www.download.com. Hoef je niet voor te betalen. Buiten dat feit je moet ook inversteren of bied je de host gratis aan. Als je net begint zou ik rustig aan beginnen en eerst eens gaan zoeken naar 'Webhoster worden' op www.google.nl. Ik denk dat je daar een heel eind mee komt.

Succes 
Offline Guardian - 21/03/2006 22:58
Citaat:
Buiten dat feit je moet ook inversteren of bied je de host gratis aan

Wat bedoel je precies?

Ik heb er (nog) geen commerciele plannen mee, ik wil gewoon leren en experimenteren 
Offline Frisbee - 22/03/2006 00:46
Avatar van Frisbee HTML beginner
Citaat:
Hoef je niet voor te betalen

De eerste 30 dagen niet nee..

Citaat:
License: Free to try; $499.00 to buy

Vind ik toch vrij prijzig
Offline mike87 - 22/03/2006 01:05
Avatar van mike87 Nieuw lid WAMP5 met een FTP servertje erbij draaien is toch eingelijk al voldoende voor je eigen server?
Tevens wilde ik hem onder Windows Server draaien omdat ik daar wel eens wat wilde mee proberen omdat we op school nooit echt aan WS zijn toegekomen 
Offline Micron - 22/03/2006 06:42
Avatar van Micron HTML beginner @ mike87

ikzelf gebruik ook WAMP5, een vriend van mij heeft vanaf Remote Control de hele server op me pc geinstalleerd en ik ben helemaal tevreden erover. Dus ik zou denk toch WAMP5 gebruiken, want toen die vriend het voor mij installeerde, zag het er zo moeilijk nog niet uit.
Offline Guardian - 22/03/2006 09:01
Avatar van Guardian Nieuw lid Maar wamp5 heeft geem mailserver he ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s