login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

welke programmeertaal?

Offline yolk - 10/03/2006 14:50
Avatar van yolkHTML interesse Een klant heeft gevraagd of ik een (klein) tijdschrijfsysteem wil maken, die zowel online als offline gebruikt kan worden. Het online-gedeelte maak ik met php en html, maar welke programmeertaal of talen kan ik gebruiken voor het offline-gedeelte? Kan bijv. visual basic of java met mysql overweg?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 10/03/2006 14:59
Avatar van vinTage Nieuw lid offline en mysql ?

of snap ik je niet ?
Offline dreamworld - 10/03/2006 15:36
Avatar van dreamworld HTML beginner Waarom zou mysql nie gebruikt worden als alles offline draait? Hier heeft ook tijden een opstelling gedraaid wat niet vanaf het internet bereikbaar was.
Maar misschien dat de topic starter het zo wil hebben dat het op een willekeurige computer draait, ook als de pc niet aan het internet hangt. Hangt de pc niet aan het internet en kunnen ze de pc ook niet via het netwerk bereiken waar mysql op draait dan gaat het inderdaad niet werken.
Offline yolk - 13/03/2006 12:03
Avatar van yolk HTML interesse De klant wil via internet z'n gegevens bekijken. Maar als hij op z'n werk achter z'n pc zit moet hij de gegevens met een applicatie (zonder browser) in de database kunnen aanpassen en bewerken.
Dus de app moet met mysql overweg kunnen. Welke programmeertaal adviseren jullie?
Offline Ultimatum - 13/03/2006 12:28
Avatar van Ultimatum PHP expert kan je niet met het programma access offline werken en dan in een mysql db invoegen??
Offline Wijnand - 13/03/2006 12:51
Avatar van Wijnand Moderator Ik zou zelf voor java gaan omdat dit vrij gemakkelijk te leren is.

Verder zou ik ipv een database, voor xml kiezen. Dit kun je dan tijdens het "inloggen" ophalen.

Als je het met mysql wilt doen, dan kan dit ook via java. Dat is niet zo heel lastig.
Offline BramBo - 14/03/2006 10:08
Avatar van BramBo JS gevorderde Voor 'n snel(slordig maar makkelijk) resultaat zou ik kiezen voor Delphi.... Al raad ik 't niet aan 

Java is idd een goede oplossing, Verder zou je er aankunnen denken om c# te gebruiken. Dit heeft in mijn ervaring iets meer ruimte voor foutjes als beginner verder zijn er gratis compilers(editors) voor te vinden en MySQL is voor C# ook geen probleem..

( http://www.icsharpcode.net/opensource/sd/ )
Offline xSc - 14/03/2006 12:47 (laatste wijziging 14/03/2006 12:47)
Avatar van xSc Onbekend Ik zou voor Visual Basic .Net of C# kiezen. Is makkelijk te leren. Het koppelen met MySQL (ook remote) is vrij simpel te doen met de .Net Connector.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s