login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IP-adres

Offline Rob - 25/02/2006 19:19
Avatar van RobHTML interesse Ik kwam er laatst achter dat mijn broertje op verschillende fora aan het spammen was en dat hij daardoor gebanned werd.

Nu is op een forum zijn e-mailadres en IP-adres publiekelijk neergezet.

Aangezien we, in dit huis, allemaal op dezelfde computer werken is mijn vraag of ze hierdoor rare dingen kunnen doen (aan ons adres komen, internet afsluiten etc.)

Kunnen ze dit doen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 25/02/2006 19:23
Avatar van Lemon PHP expert Ge kunt altijd dat forum aanklagen omdat ze u zonder uw toestemming uw mail adres online zetten ;)

Over uw ip. Ze kunnen altijd een portscan gaan doen en kijken of je bepaalde achterpoortjes hebt openstaan.

Ze kunnen ook een udp packet storm doen waardoor je limiet erdoor is op een paar uur zodat je op smallband zit.

Nuja, dit is simpel op te lossen hoor, gewoon een uurtje offline gaan bij telenet en je hebt een andere ip, ofwel even snel verbinding verbreken bij adsl en je hebt een ander ip.
Offline Rob - 25/02/2006 19:24 (laatste wijziging 25/02/2006 19:45)
Avatar van Rob HTML interesse Zit bij Versatel ;)

En heb ADSL (draadloos).

EDIT: Ze kunnen niet bij Versatel gaan klagen om internet te blokkeren?
Offline rutgerp - 25/02/2006 19:47
Avatar van rutgerp HTML interesse Nee, dit kunnen ze niet doen. Of ze moeten de politie zijn ofzo .
TIP: Je kan naar je routerpagina gaan en je ip wijzigen als je een statisch ip hebt.
Offline Rens - 25/02/2006 19:47 (laatste wijziging 25/02/2006 19:47)

Crew algemeen
Tuurlijk kunnen ze klagen.
Jij kunt ook bij alles gaan klagen hé... 
Maar of Versatel er iets aan zal doen...
Ligt er maar net aan of het iets ergs is geweest.
En dat hangt dan weer van Versatel af he, wat ze er daar van vinden...
Offline Rob - 25/02/2006 19:50
Avatar van Rob HTML interesse Nou ja, mijn broertje zij alleen dat hij veel smileys gebruikte en gewoon topics aanmaakte met het woord "spam" erin.

Volgens mij niks ergs...
Offline Tuinstoel - 26/02/2006 13:49
Avatar van Tuinstoel PHP expert Achter je adres kunnen ze heel makkelijk komen, zeker als je een statisch ip hebt. Men vraagt dan gewoon na (moet het wel een bedrijf of instelling ofzoiets zijn) bij de provider wie er achter dat ip adres zit en dan krijgen ze keurig het adres.

Je internet zullen ze niet zo snel afsluiten, meestal werkt het meer met waarschuwingen enzovoort. Maar ga er maar niet van uit dat ze daar moeilijk over gaan doen, ze nemen de moeite er niet voor.
Offline ThAlmighty - 26/02/2006 16:02
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Je bent je een beetje druk aan het maken over niks denk ik. Ik weet niet hoor, maar zo'n crew van een forum heeft genoeg andere dingen te doen. Die gaan echt niet je verbinding mollen, omdat je je hebt misdragen, ben maar niet bang hoor.

Trouwens ik vind het wel top dat je dat even voor je broertje uitzoekt^^ 
Offline Thomas - 26/02/2006 16:24
Avatar van Thomas Moderator Wie zegt dat hij niet zelf aan het klieren is ? Een buitenstaander kan dit toch niet nagaan?

Wie zijn neus schendt...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s