PHP gevorderde |
|
opensource heeft wel wat met games te maken, behalve als je dat ene bedoelt, een programma ofzoiets dat ook Open Source heet.
@Stijn: een protocol is geen spel en een source van een spel wordt niet zo behandeld, meestal dan. Men wilt tegenwoordig spellen veilig maken tegen crackers en dergelijke. Hierbij proberen ze van alles. Een van de beveiliging methodes is "Serials" of beter gezegd, Registratie Codes. Deze worden gebruikt om een spel en vaak ook een programma te beschermen tegen illegale kopieën. Zou hierbij de "Source Code" of Broncode beschikbaar zijn voor alle mensen. Dan is het programma of spel vaak niet meer veilig. Andere methodes is opslaan op een website, packets uitlezen en dan accepteren of niet gebruiken, etc. Soms probeert de cracker de hele boel om zeep te helpen. Wat soms ook wel lukt. Geef je je source code weg dan help je de cracker. Soms wordt er wel eens tegen een bepaald bedrijf ofzo gezegd: "Ik kan bij alle wachtwoorden en gebruikersnamen van dit spel.", dit is meestal al onjuist. Het duurt maanden of jaren voordat je het "HELE" systeem kent. Dit kan je eigenlijk wel gaan geloven als de source code beschikbaar is voor iedereen. Nu de source code is niet zo belangrijk bij basis spellen, bv Pacman of zoiets dergelijks het is meestal belangrijk bij MMORPGs en ORPGs omdat veel informatie van een MMORPG of ORPG beter geheim kan blijven, bv. de account namen en wachtwoorden. |