login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

template engines

Offline ikkedikke - 19/02/2006 19:13
Avatar van ikkedikkePHP expert kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de meest gebruikte template parsers als Smarty en Template Power?
dus geen losse kreten maar alleen een mening met een reden waarom.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 19/02/2006 19:16
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Smarty is een programmeertaal in een template engine gegoten. Je kan iteraties en conditionele acties gebruiken. Dit is (IMO) niet de bedoeling van een templatetaal (engine). Design en code moeten zoveel mogelijk gescheiden worden. Het is hetzelfde als met css en html. CSS = hoe ziet het eruit. HTML = aangeven in welke volgorde (kan aangepast worden door css) De mogelijkheid bestaat om het 'style attribuut' binnen eender welke tag te gebruiken, dit betekend niet dat je dit moet doen.
Offline Maarten - 19/02/2006 19:16 (laatste wijziging 19/02/2006 19:18)
Avatar van Maarten Erelid Een mening is geen verschil 

Bij mijn weten is het grootste verschil dat je met TP (TemplatePower) je code 100% gescheiden MOET houden van je HTML, je hebt gewoon geen andere keus, terwijl je bij Smarty je php in je templates kan duwen enzovoort.

Mijn mening: wat is het nu van een TemplateEngine als je je code en HTML niet gescheiden houdt? Dat is bij mijn weten een grote reden voor het gebruik van een TE (TemplateEngine ), zodat je designers, die geen meter kunnen programmeren je PHP-code niet naar de dinges helpen.

Edit: Koen was me voor, maar het komt dus op hetzelfde neer 
Offline nemesiskoen - 19/02/2006 19:20 (laatste wijziging 19/02/2006 19:24)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
je code 100% gescheiden MOET houden van je HTML, je hebt gewoon geen andere keus,

Daar ben ik niet 100% zeker van. Ik ga even iets proberen te forceren. Maar je hebt wel gelijk dat smarty er bijna om vraagt en TP niets laat weten over deze mogelijkheid.

edit je hebt gelijk:
1) het is onmogelijk om php in de template te duwen (ook al sla je het op als .php)
2) je kan het gaan forceren door getoutputcontents in een var te duwen en deze te evallen
3) dan zal je wel rekening moeten houden met het feit dat het een error zal geven als je de <?php tag opent
4) moet je dit gaan str_replacen etc....
5) enorm dikke omweg dus
6) het gaat dus niet:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s