login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

exentie op server

Offline Ultimatum - 10/02/2006 15:57
Avatar van UltimatumPHP expert heb net apache, php enzo geinstalleerd, maar als ik nou bijvoorbeeld doe localhost/index.php doet hij het wel maar als ik doe localhost/index dan pakt hij hem niet, ik heb dit op mijn gewone host wel dus ik had de vraag hoe kan ik dit verandere 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 10/02/2006 16:00
Avatar van Thomas Moderator Misschien omdat je host je naar je index-pagina redirect als je een niet-bestaande pagina opvraagt? Dat gebeurt niet automagisch lijkt me...
Offline Richard - 10/02/2006 16:17
Avatar van Richard Crew algemeen dit kun je met MultiViews of mod_rewrite wel realiseren.

volgens mij kun je gewoon in je .htaccess het volgende zetten en dat moet t al werken:

1. Options MultiViews
Offline Ultimatum - 10/02/2006 18:29
Avatar van Ultimatum PHP expert ben een noob hierin, maar ik heb in mijn htdocs map dus die .htaccess gezet met Option MultiViews maar het werkt niet 
Offline Richard - 10/02/2006 18:37
Avatar van Richard Crew algemeen
  1. Options Indexes FollowSymLinks MultiViews All

kopieer precies dat naar je htaccess, dan moet t echt goed werken.
Offline Ultimatum - 10/02/2006 18:46
Avatar van Ultimatum PHP expert nee, sorry werkt nog steeds niet, moet ik mss ook nog iets instellen in mijn httpd.conf file oid 

en nog een vraagje, hoe kan ik ervoor zorgen dat phpmyadmin(of een soort gelijk proggie) het doen zonder dat ze in de htdocsmap staan, netzo als op de meeste gewone hosts want daar zie je ze ok niet als je iets upload (desnoods hier een tutorial over, wnat op google vind ik alleen tutorials waar je de phpmyadmin map moet uploade of in htdocs moet zette )
Offline Richard - 10/02/2006 19:17
Avatar van Richard Crew algemeen misschien moet je daar even een apart topic voor openen, het heeft in ieder geval te maken met aliassen.

om terug te komen op het echte topic: als dat niet werkt is het gewoon niet geinstalleerd;)
Offline Ch0coschijt - 10/02/2006 20:06
Avatar van Ch0coschijt HTML interesse http://www.site...amp;id=340

Tut voor aliassen ;)
Offline Ultimatum - 10/02/2006 20:31
Avatar van Ultimatum PHP expert @JeXus, ok maar wat moet ik dan installere , redelijke noob

@ChOcoschijt, thanx
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s