login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

homeserver

Offline ottorocket - 05/02/2006 21:07
Avatar van ottorocketOnbekend ik zou graag een homeserver hebben om mijn site op te laten draaien, maar snap er niet veel van, heeft iemand een beetje uitleg?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 05/02/2006 21:10

Crew algemeen
http://www.site...p;type=int
Genoeg uitleg.
Offline ottorocket - 05/02/2006 21:13
Avatar van ottorocket Onbekend bedankt, maar als ik het goed heb gelezen moet je pc met internet zijn verbonden of is er nog een andere manier?
Offline Rens - 05/02/2006 21:14

Crew algemeen
Lijkt me nogal logisch he...
Als jij geen verbinding hebt met de buitenwereld, dan kan de buitenwereld ook geen verbinding hebben met jou è...
Offline Gerard - 05/02/2006 21:15
Avatar van Gerard Ouwe rakker Een homeserver (webserver op localhost) is zeer aan te raden voor development. Dit kan je realiseren door zelf Apache/PHP/MySQL te installeren of door gebruik te maken van de verschillende standaard packages welke beschikbaar zijn.

Apache: Hier
PHP: Hier
MySQL: Hier

Welke versies je kiest is puur voor jezelf. Ik gebruik Apache 1.x, PHP 4.4.1 en MySQL 5.0.18

Mocht je willen gaan voor een webserver-uit-een-doosje dan kan je gaan voor bijvoorbeeld:

EasyPHP: Hier
PHPTriad: Hier
PHPDev: Hier
etc

Wanneer je jouw webserver toegankelijk wilt maken vanaf het internet zul je poort 80 moeten openzetten op je firewall/router. Hierover zijn meerdere topics gestart op het forum, deze kan je zelf even zoeken lijkt me 
Offline Wim - 05/02/2006 21:31
Avatar van Wim Crew algemeen google is your best friend....
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s