Wanneer ik op m'n localhost sessions gebruik willen ze niet goed werken.
as ik bijvoorbeeld een session start en ik sla daar waarden in op dan worden deze wel opgeslagen maar als ik dan m'n pagina refresh kan ik deze niet meer ophalen, kijk ik dan ik m'n session folder dan is er een session aangemaakt met de opgeslagen waarden en al meteen een nieuwe sessions (pagina refresh)
als je refresht dan wordt weer precies dezelfde pagina aangevraagd, een pagina zonder PHPSESSID. probeer of cookies aan te zetten, of een link om je sessies te testen. edit: Bij url_rewriter.tags de volgende waarden achter de = :
"a=href,area=href,frame=src,input=src,form=action" (met quotes)
Op mijn localserver werken sessies wel goed, dus ik dacht misschien heb je er wat aan hoe mijn sessions staan ingesteld?
Iig, hier heb je mijn stukje van [Session] uit mijn php.ini file
zelfs door het volledig kopieren van het bovenstaande en de path aan te passen natuurlijk veranderd er niets aan de situatie, hij maakt steeds een nieuwe session aan en ik kan niets ophalen van de vorige.
de eerste keer dat je de pagina aanroept maakt de server een sessie aan. de volgende keer dat je de pagina aanroept wordt er gekeken of er een sessieID aangevoerd wordt, anders komt er een nieuwe.
wat er gebeurt als je refresht:
je pagina was de vorige keer anageroepen zonder "?PHPSESSID=..."
dus nu weer. resultaat: geen bekende id.
als je nu bijvoorbeeld een link op je pagina zet:
<a href="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>">a</a>
dan zal php daar van maken:
<a href="(pagina)?PHPSESSID=....">a</a>
dit maakt dat er wel een sessionid ter beschikking is.
sorry misverstandje.. die moet wel op 0 staan.. kan het er iets mee te maken hebben dat je 2 sessies start?(session.auto_start en session_start() ) en anders kan je altijd nog iets doen als:
Is dit dan opgelost geraakt? Want ik heb net hetzelfde probleem... Script op webserver werkt perfect, maar op mijn testserver(Xampp: apache 2.2.3, php 5.1.6) worden de sessions aangemaakt op de server, maar worden ze niet in een cookie gezet door de browser. Nochtans staan de instellingen voor session.cookie_path op / en session.use_cookies op on.
dit zijn mijn php instellen van sessions:
session.auto_start Off Off
session.bug_compat_42 On On
session.bug_compat_warn On On
session.cache_expire 180 180
session.cache_limiter nocache nocache
session.cookie_domain no value no value
session.cookie_lifetime 0 0
session.cookie_path / /
session.cookie_secure Off Off
session.entropy_file no value no value
session.entropy_length 0 0
session.gc_divisor 100 100
session.gc_maxlifetime 1440 1440
session.gc_probability 1 1
session.hash_bits_per_character 6 6
session.hash_function 0 0
session.name PHPSESSID PHPSESSID
session.referer_check no value no value
session.save_handler files files
session.save_path no value no value
session.serialize_handler php php
session.use_cookies On On
session.use_only_cookies Off Off
session.use_trans_sid 0 0
ps: sorry van de layout, maar ik kan gene html tabel ier zetten...