Nu heeft iemand anders met een andere Harry Potter site het domein: www.harrypotter-dreuzels.be geregistreerd en gelinkt aan zijn site. Die pikt dus eigenlijk mijn domein. Wat kan ik hieraan doen?
Mwah ligt er aan. Als jij in de KVK staat o.i.d. kun je dat domeinnaam heel makkelijk opeisen, als jij hem eerder hebt geregisteerd. Maarja een advocaat kost ook geld:p .
tja.... als je je domein verteld aan andere mensen die je niet kent is natuurlijk altijd dit gevaar er, anders als je het niet hebt verteld, je bent miss niet de enige die die naam wel voor zijn site wou hebben.... zouk als harry potter site ook snel aan denken.....
nee maar als jij eerder was met registratie en online zetten wat dan? dan heeft die diezelfde, als je je site nog nie online hebt.... dan was die eerder, maar als jij eerder was kan je tege jezelf zeggen: ik was eerder, die heeft de naam van mij gejat, en gwn rustig verder leven, niemand zal ervan dood gaan!
Het is die persoon niet, intussen is er een nieuwe webmaster van die site. Die nieuwe webmaster (Jordy den Boer) zit hierachter.
Moest ik sitemaster.com kunnen registreren zou Joel ook niet bepaald blij zijn. En er wordt gezegd: "maar" een .be, maar sitemasters is ook een .be en bekend. Dus... Ik heb z'n host gecontacteerd.
Komt vrij? Denk ik niet, hij heeft een grote site waar hij voor betaald, hij zal ook wel verdienen met die site, dus een .be van €15 zal hem niet veel uitmaken.
Ik snap niet waarom hij er nog 1 aanvraagd, terwijl hij zweinstein-online.be heeft.
Zijn site heet zweinstein-online, staat op zijn header, dus ik vraag me af wat hij met harrypotter-dreuzels.be moet...
Er zijn veel bedrijven die goed lijkende domeinnamen registreren, of zelfs hackers, waar de domeinnaam maar 1 letter verschilt.
Een idioot voorbeeld zou zijn
www.sitematers.be -> iemand die even een foutje typt in onze url komt bij iemand anders uit -> reclame
www.sitematers.be -> hetzelfde eruitziend, behalve het loginformulier dat altijd een fout geeft maar je gegevens mailt naar de eigenaar zodat die het voor jou kan verzieken hier.
neen... lees de vorige pagina ..ik gaf daar al een linkje naar dns.be
Thomas - 31/01/2006 23:29 (laatste wijziging 31/01/2006 23:29)
Moderator
Als je dit tot een kort geding of rechtszaak wilt laten komen moet je je afvragen of je de merknaam "Harry Potter" eigenlijk wel mag voeren, anders mag je daar ook voor gaan betalen lijkt me.
En wat je hier aan had moeten doen: eerder het .be-domein moeten kopen .
ik zie het probleem neit egt..
hij heeft niets gejat.. hij heeft gewoon een zelfde domein naam maar dan met een andere extensie wat is er geript? nix denk..
@ts Jij mag de naam Harry Potter niet gebruiken tenzij je hier rechten voor betaald(wat je zeker niet gedaan hebt).[Of noem jij zo]
Citaat:
31 The Trade mark details Harry Potter
Trade mark No: 001696202 Type of mark: Figurative
Filing date: 07/06/2000 Date of registration: 20/12/2001
Nice Classification: 9, 16, 21, 25, 28, 35, 38, 41, 42 Status: Registration published
Trade mark basis: CTM
Citaat:
Om na te gaan of de merknaam die u wilt gaan gebruiken voor uw product of dienst, is gedeponeerd, of ingeschreven in het register van het Benelux-Merkenbureau, kunt u kosteloos in ons register kijken.
Om een beeld te krijgen van alle merken die in de Benelux zijn ingeschreven, kijkt u in ons Merkenregister
edit/heb je ook rechten gekregen om de afbeeldingen te gebruiken:?: