login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webmail script maken

Offline robmoorman - 21/10/2004 13:02
Avatar van robmoormanPHP interesse Ik ben van plan om een simpel webmail script te gaan maken voorop mijn website, maar kent iemand toevallig een goede tutorail voor IMAP ofzo.... heb veel rondgeneusd overal maar kon niet echt iets duidelijks vinden.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 21/10/2004 14:39
Avatar van xSc Onbekend Zo simpel zal dat niet zijn. Je bedoelt iets als Horde ofzo?
Offline DRUNK - 21/10/2004 16:06
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Webmail is idd nooit echt simpel, je kan beter een bestaand systeem gebruiken, meestal maken ze gebruik van templates dus kun je het uiterlijk geheel naar wens aanpassen.
Offline Duikboot - 21/10/2004 16:08
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde volgens mij werd squirrelmail wel vaak gebruikt...
Offline robmoorman - 21/10/2004 17:02
Avatar van robmoorman PHP interesse Ja die ken ik allemaal wel, maar ik wil mijn eigen webmail bouwe... heb al wel voor elkaar gekregen dat je kan inloggen, je emails bekijken...
Offline DRUNK - 21/10/2004 17:12
Avatar van DRUNK PHP gevorderde nou dan moet de rest toch ook niet zo moeilijk meer zijn? Er zijn genoeg classen te vinden voor het afhandelen van berichten. Kijk eens op http://www.phpclasses.org/ is niet de mooiste - snelste - makkelijkste site maar is wel heel goede code te vinden.
Offline twopeak - 21/10/2004 18:54 (laatste wijziging 21/10/2004 18:55)
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
op sitemastersV1 ben ik eens een pop3 checker begonnen, die staat er als half afgewerkt script (als hij niet verwijderd is geweest)

als je het protocol van IMAP wilt bestuderen, kijk dan even naar
rfc2060 en 2061 en naar 3501 en volgende!
Daar staat heel precies geschreven wat de server kan en zal ontvangen als informatie.

Als je hulp nodig hebt met concrete vragen, vind ik dit altijd wel interessant en wil ik je best wel helpen!
Maar het is een verduiveld moeilijk script om te schrijven!!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s