login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Assistentie

Offline Maarten - 20/10/2004 16:19 (laatste wijziging 20/10/2004 18:40)
Avatar van MaartenErelid Ik zat wat met Joël te zeveren op MSN en dergelijke en we gaan een nieuw onderdeel openen; nieuws. Je zal er nieuws vinden van over de hele wereld, internetnieuws, schokkend wereldnieuws of eens een grappig lokaal artikel. Ik mag ze natuurlijk schrijven, maar ik kan dat niet alleen. Als we dagelijks toch een aantal artikelen willen bieden hebben we enkele mensen nodig. Daarom even vragen:
2) Wie wilt wel al eens iets opzoeken op het internet, of wilt al eens een artikel uit zijn/haar weekblad opschrijven?

Geintresseerd om mee te helpen?
Antwoord op deze topic of PM Joël
Ik heb genoeg aan een of 2 indivuduen.

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 20/10/2004 16:24
Avatar van xSc Onbekend Even normaal graag.

Houd van ABN.
Offline Joel - 20/10/2004 16:31
Avatar van Joel Eigenaar Het komt erop neer dat je ABN kunt typen zonder spellingsfouten. Dit komt niet zo professioneel over.

Als je geen zin hebt, ook geen reacties geven aub
Offline xSc - 20/10/2004 16:34
Avatar van xSc Onbekend Ik kan ABN typen. Kijk eventueel mijn forumreacties na.
Offline Maarten - 20/10/2004 16:35 (laatste wijziging 20/10/2004 16:35)
Avatar van Maarten Erelid Dat is de vraag niet.
Heb je zin om mee te helpen
-> Zoja -> Kan je ABN -> Goed zo
-> Zonee -> Waarom antwoord je dan
Offline xSc - 20/10/2004 16:37
Avatar van xSc Onbekend Ja, ik bedoelde dat ik wel mee wil helpen. Sorry, mijn reactie was niet compleet zie ik nu.
Offline BigBug - 20/10/2004 16:37 (laatste wijziging 20/10/2004 16:38)
Avatar van BigBug PHP expert Ik kan het wel, ik wil daar dan ook gerust bij helpen.
Houdt het ook ABN en noem een nette typer geen 'kommaneuker'...

:P

Jeroen
Offline Maarten - 20/10/2004 16:42 (laatste wijziging 20/10/2004 16:44)
Avatar van Maarten Erelid http://www.vand...ommaneuker

Idd we zijn geen kommaneukers, gewoon beschaafde mensen  De artikels moeten in het AN omdat we hier Nederlands en Belgen samen hebben.

Voor mij is het goed, als Joël akkoord is met jullie kunnen jullie binnenkort beginnen  Joël moet het nog een beetje scripten en zo...
Offline Bertjuh - 20/10/2004 16:51 (laatste wijziging 20/10/2004 16:52)
Avatar van Bertjuh HTML interesse Je vergeet een ding:

Als je een bericht uit bijv. nu.nl hier wilt plaatsen, moet je het hele artikel herschrijven in je eigen woorden. Anders is het kopieeren en dat mag niet.
Offline Maarten - 20/10/2004 17:02
Avatar van Maarten Erelid Bronvermelding bijvoorbeeld...

De bedoeling is om zoveel mogelijk te herschrijven, maar verder plaatsen we bronvermelding. Als we bv. een site hebben waar we vaak nieuws van gebruiken contacteren we die mensen gewoon even en kunnen we wel overeenkomen.
Offline twopeak - 20/10/2004 17:19 (laatste wijziging 20/10/2004 17:23)
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
SLASHDOTTTTTTTTTT

was ik van jullie zou ik rss feeds gebruiken... gaat rapper en is simpeler! (en vooral vollediger!!!)

[edit]heb geen tijd om mee te werken, maar ik vind het op zich geen slecht idee[/edit]
Offline Maarten - 20/10/2004 17:23
Avatar van Maarten Erelid Verbetering:
Ik kan ABN typen, ik let overal op.

=> Hoofdletter, komma, punt.
Dat is ABN

Oh by the way: http://www.vand...ommaneuker
Offline biertie - 20/10/2004 17:24 (laatste wijziging 20/10/2004 17:25)
Avatar van biertie Onbekend Ik wil wel helpen, maar wel niet iedere dag hoor !
Er bestaat namelijk ook nog zoiets als school .
Maar, je kan op mij rekenen als het nodig zou zijn.

ps: ik neuk geen komma's 
Offline Maarten - 20/10/2004 17:26
Avatar van Maarten Erelid Tsjah je hoeft niet iedere dag te helpen, maar als ik het alleen zou moeten doen kun je 2 berichten pe dag verwachten, en dat is niet genoeg. Als we met een paar zijn die regelmatig eens wat nieuws hebben, is er altijd en iedere dag iets nieuws 
Natuurlijk -> reageren en zo op die nieuwsberichten levert geen punten op omdat het niet echt met webdesignen te maken heeft
Offline Gml - 20/10/2004 17:35 (laatste wijziging 20/10/2004 19:41)
Avatar van Gml HTML beginner is het dan niet handiger om gebruik te maken van rss feeds?? www.nu.nl en tweakers.net bieden rss feeds aan.

voorbeeld van een rss feed van nu.nl
http://nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen/

edit: slash achter algemeen weghalen anders werkt het niet....

Wat is RSS?
RSS is een standaard van tekst opmaken. Voordeel hiervan is dat een computerprogramma de content, of kopij, kan interpreteren. Zo is er bijvoorbeeld een duidelijke scheiding tussen de kop van een artikel, een link en de tekst zelf.

Wat is RSS-feed?
We spreken van een RSS-feed als een tekstbestand met deze opmaak op bepaalde tijden wordt ververst.

Wat kun je met RSS?
RSS leent zich zeer goed voor het uitwisselen van content. Een computer kan het tekstbestand opvragen, interpreteren en op een bepaalde manier aan een gebruiker presenteren.

De RSS wordt zoals je al zag in XML-formaat geleverd. Je kan hiermee heel makkelijk artikelen genereren op een nieuwspagina. De beta site news.google.com bestaal alleen maar uit artikelen gegenereerd met behulp van rss-feeds van andere sites.

Het grote voordeel hiervan is dat je niet zelf de artikelen hoeft te gaan schrijven. Je kan ze namelijk gewoon gebruiken van andere sites.
Offline biertie - 20/10/2004 17:44
Avatar van biertie Onbekend jah, maar dan kan je ze niet bewerken, en word het moeilijker om een reactie systeem erop te bouwen hé
Offline Maarten - 20/10/2004 17:48 (laatste wijziging 20/10/2004 18:43)
Avatar van Maarten Erelid Joel maakt een mooi script zodat het mooi in de site past 
Offline Gml - 20/10/2004 19:37 (laatste wijziging 20/10/2004 19:39)
Citaat:
jah, maar dan kan je ze niet bewerken, en word het moeilijker om een reactie systeem erop te bouwen hé

Een reactie systeem das toch een eitje dan!! En waarom zou je de artikelen willen bewerken??

Citaat:
Joel maakt een mooi script zodat het mooi in de site past

Jep, gewoon een stylesheetje maken voor de xml en dan parsen met php.
Offline Maarten - 20/10/2004 19:45
Avatar van Maarten Erelid Mwah, hier toch geen phpbb forum ook dus waarom voorgemaakte dingen 
Offline biertie - 20/10/2004 19:46
Avatar van biertie Onbekend en hoe ga je dan selecteren? niet alle berichten moeten hier komen hé.
en waarom zouden ze ze willen editten? mss wel omdat een artikel van 5pagina's hier ook niet direct moet komen [te langdradig]
Offline Gml - 20/10/2004 20:06
Avatar van Gml HTML beginner als je in de xml kijkt heeft elk artikel een categorie, op basis daarvan zou je je selectie kunnen maken.

En de 5 paginas maakt ook niet uit want je laat alleen de eerste zoveel woorden zien en als mensen verder willen lezen laat je ze naar een andere pagina linken, eventueel naar de originele website.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s