login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Firwdox vs. I.E.

Offline Christiaan - 15/10/2004 22:10
Avatar van ChristiaanLid ok, ik weet dat iedereen die Firefox gebruikt; deze 10x beter vind dan I.E.
Maar wat is er nu beter aan dan?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dennisvb - 15/10/2004 22:12 (laatste wijziging 15/10/2004 22:12)
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html

101 redenen owaarom Mozilla beter is dan IE
Offline SickBoy - 15/10/2004 23:35
Avatar van SickBoy MySQL beginner nadelen van firefox:
het start niet snel op bij windows (tegenover IE)
sommige sites worden anders weergegeven (ok, het script moet valid zijn, maar toch)
...

geef zo'n dingen ook eens, ipv altijd op ie te zeveren
Offline Gml - 16/10/2004 11:31
Avatar van Gml HTML beginner Het punt is dat Mozilla/FireFox het volgens de regeltjes doet en IE niet. Vandaar dat iedereen op IE zit te "zeveren".
Microsoft heeft met IE eigen tags verzonnen in HTML, eigen opties in CSS, eigen objecten en functies in JavaScript.

IE heeft bijv. in CSS een behaviour functie, in geen van alle andere browsers kun je dat gebruiken.
Offline DrDono - 16/10/2004 11:35
Avatar van DrDono HTML beginner IE heeft geen tabbed browsing, en heeft al evenveel gaten als Spongebob....

maar daar kom je maar achter als je die andere browser installed, anders zou ik het nooit geweten hebben enzo, behalve de tonnen spyware/popups en andere shit.
Offline Christiaan - 16/10/2004 12:13
Avatar van Christiaan Lid Bedankt allemaal, ik heb firefox geïnstalleerd, ik moet Sickboy wel gelijk geven over de opstartsnelheid.....
Offline SickBoy - 16/10/2004 13:40
Avatar van SickBoy MySQL beginner mja ik gebruik zelf allebei de browsers (in de eerste plaats ie)
en firefox om javascript uit te schakelen en broncodes te bekijken enzo
Offline xSc - 16/10/2004 14:15
Avatar van xSc Onbekend Wat is er beter aan Firefox?

het begint al bij het downloaden: installatiebestand slechts 4.5 MB groot. Daarnaast is Firefox gewoon 'lekker sober': geen onzinnige functies, maar wat je echt nodig hebt, is makkelijk vindbaar. 'Firefox houdt zich beter aan de standaarden van W3' dan IE.
Offline Darrow - 16/10/2004 14:30
Citaat:
Wat is er beter aan Firefox?

het begint al bij het downloaden: installatiebestand slechts 4.5 MB groot. Daarnaast is Firefox gewoon 'lekker sober': geen onzinnige functies, maar wat je echt nodig hebt, is makkelijk vindbaar. 'Firefox houdt zich beter aan de standaarden van W3' dan IE.

drm houd ik het bij IE, ik bekijk de sites liever optimaal dan halve sites die rekening houden met W3 .. ooit zal IE het ook wel eens doen ?
Offline xSc - 16/10/2004 14:42
Citaat:
drm houd ik het bij IE, ik bekijk de sites liever optimaal dan halve sites die rekening houden met W3 .. ooit zal IE het ook wel eens doen ?

Inderdaad, er wordt te weinig rekening gehouden met andere browsers. Weliswaar gebruikt het gros Internet Explorer, maar daar komt langzaam maar zeker verandering in.

Internet Explorer zorgt ervoor dat (beginnende) webmasters verkeerd html / css / javascript leren gebruiken, omdat IE veel te veel toelaat.
Offline SickBoy - 16/10/2004 15:53 (laatste wijziging 16/10/2004 15:53)
Avatar van SickBoy MySQL beginner maar kijk is hoeveel kindjes ff hebben en niet eens weten waar de verschillen liggen (of wat ze betekenen):

- De afbeelding wordt niet weergegeven op mijn site

iemand antwoord

- Ik weet niet hoe dat moet, maar in firefox heb je tabs

...
Offline xSc - 16/10/2004 16:08
Avatar van xSc Onbekend tja, dat is inderdaad wel belachelijk. Maar, hier vreemd het ook klinkt: soms kun je een reactie geven op een topic dat geen antwoord is op de vraag, maar wel op een ander gebied kan helpen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.245s