wat ik wel zou willen is dat de photoshop tuts volledig worden gemaakt ;) ik ben begonnen met photoshop, maar bij tuts staat: doe dit met de instellingen hieronder: maar dan staat er geen plaatje. en ook, hier is mijn eindresultaat: geen plaatje. door plaatjes kan je kijken of de tutorial gelukt is. ik weet niet in hoeverre dit met de andere grafische tuts is, maar met photoshop liep ik daar bij een aantal tuts tegenaan.
waarom zijn die verwijderd dan?
Ik zou het handig vinden dat wanneer er een fout is opgetreden als je terug gaat alles er nog staat.(session??).
Want nu kan dit wel eens vervelend zijn.
Misschien een idee om te maken dat de poster van een topic, de topic zelf kan sluiten.
Dat de crew dat niet hoeft te doen, kost jullie bovendien minder werk en is makkelijker!
Dat sluiten vind ik niks tenzij de starter het weer kan openen (kan enkel als de starter het heeft gesloten, als een admin het heeft gesloten kan de starter het niet opnieuw openen). Want soms zou je zien, ja, alles klopt, maar dan achteraf blijkt er toch iets niet te werken en dan moet je een nieuw topic openen ipv gewoon een reactie in je oude te zetten?
Aan het idee van swm kleeft het nadeel, dat als een starter topic heeft geopend en vervolgens ergens anders een oplossing vindt, dat het topic zonder oplossing gesloten wordt.
Of dat het topic gesloten wordt omdat het opgelost is in de ogen van de topicstarter maar dat er nog informatie side-info kan vermeld worden door andere leden, wat door het sluiten niet meer mogelijk is.
Ok, stel nu:
- Jij post een topic met een bericht in verband met een fotoalbum. Om foto's uit te lezen gebruik je de grootste mongolenmanier op aarde, en het werkt niet
- FangorN is zo vriendelijk om de fout aan te geven zodat jij deze kan oplossen, maar hij zet er niet bij dat je manier eigenlijk de grootste mongolenmanier op aarde is.
- Jij sluit het topic, want het werkt.
- Henri ziet het topic en denkt 'waar haalt hij het in z'n hoofd om zoiets te gebruiken'. Hij kan je echter niet meer verder helpen met iets à la 'het werkt nu wel, maar methode X is beter, sneller en weet ik veel wat'.
probeer oplossingen toe te lichten (bijvoorbeeld door commentaar in code toe te voegen) - het is vaak interessanter om te zien hoe je tot een oplossing gekomen bent (of waarom je voor die oplossing gekozen hebt) dan het geven van enkel de oplossing zelf; het toelichten van oplossingen draagt bij aan het begrip
Het staat al in de regels:
Toelichten waarom dat zo moet.
ik had al in een nieuws bericht gepost, maar nogmaals:
1. Poster heeft topic geopend
2. Poster heeft oplossing gevonden
3. Hij drukt op knop [Oplossing]
4. Hij krijgt een pagina waar hij zijn oplossing kan invullen
5. Die komt in een kader in het topic zelf terecht
Maar er is dan toch geen verschil met of jullie het sluiten of ofdat de poster het sluit?
Jawel, wij weten wanneer een topic gesloten kan worden, dus als een oplossing gegeven is en er is nog een aanvulling op z'n plaats zullen wij het topic niet sluiten, en de topicstarter mogelijks wel (okey het kan uiteraard gebeuren dat wij het te vroeg sluiten ook, maar niemand is perfect hey).
Reden:
- Als tutorials verwijderd worden die je nodig hebt heb je ze nog in .pdf
- Als je een tutorial snel nodig hebt heb je die maar op je computer aan te klikken ipv op SiMa te zoeken.
- En er zullen er vast nog zijn waar ik nu niet opkom.