login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Windows eropzetten via Linux Suse.

Offline Martijn1989 - 04/11/2005 22:48 (laatste wijziging 04/11/2005 22:49)
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde Ok, ik heb me pc boven gemold . Ik heb de C: schrijf leeggehaald, waar windows opstond, op zo via dos xp te installeren. Dat werkt niet . Er staat iets van : Setup can't run in DOS MODE. Das jammer, misschien kan het dan wel vanuit me Linux (Suse), die er gewoon nog wel opstaat ?...

Nu het probleem, als ik setup.exe wil starten, moet ik een programma openen, omdat hij .exe niet kan openen.

Nu mijn vragen :

1. Hoe zorg ik ervoor dat ik via linux .exe kan openen?
2. Kan ik via Linux (SUSE!) , Windows XP installeren?
3. Is er een andere manier, om XP te installeren?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 04/11/2005 23:33 (laatste wijziging 04/11/2005 23:33)
Avatar van Maarten Erelid Je moet het partitiebeheer van Suse je schijven verkleinen en WIN XP via de boot van de Windows cd op de lege ruimte proppen.
Offline Gerard - 04/11/2005 23:38
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als het goed is is de installatie cd-rom van Windows XP bootable. Dit houdt in dat je ervan kan opstarten.

Het kan zijn dat je, om op te starten van de cd-rom, even de boot order moet veranderen in de BIOS.
Offline Martijn1989 - 05/11/2005 22:56
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde En als ik dus nu, xp inerin steek, de cd. Moet ik hem dan eerst opstarten met een opstartdiskette (btw, het is een Windows Millenium Editon diskette).

Ik bedoel, hoe ga ik te werk :S? Want de setup.exe opent niet in Dos, en niet via linux (geen .exe).

Nu : Ik heb C: aangemaakt in Fdisk van 20 Gygb

Wat nu ?

Als : Ik heb gewoon opstart, krijg ik dat schrempje van linux dat ik linux, windows, failstation en nog iets kan kiezen, doe ik het met een opstart diskkete (van windows ME), kom ik in dos.
Offline Ibrahim - 05/11/2005 23:02
Avatar van Ibrahim PHP expert je hebt geen opstartdiskette nodig voor een winxp cd... Hij is bootable (zoals Proximus zegt, lezen dus )dus als je de cd insteekt en de pc opnieuw start start hij de setup automatisch
Offline Gerard - 05/11/2005 23:03
Avatar van Gerard Ouwe rakker Bootable WIndows XP CD-ROM erin steken

[Reboot]

<Del> (om in de bios te komen)

First boot device -> CD-ROM

[Reboot]

"Druk nu op een toets als u van cd-rom wilt opstarten..."

<Spatie>

Installeren!
Offline Martijn1989 - 05/11/2005 23:03
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Owkjee, ga ik meteen even proberen ;)
Offline Maarten - 05/11/2005 23:06
Avatar van Maarten Erelid ... of je gaat gwn naar een computerwinkel want zo blijven we bezig.
Offline Martijn1989 - 05/11/2005 23:11
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Nee, het is al gelukt ... Hij is nu bezig aan het installeren ;)... Dus een computerwinkel is niet meer nodig ... Nu hopen, dat hij het goed doet ;).

IIg : Kga, Bedankt ... hou van iedereen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s