PHP expert |
|
Ik ben java aan het leren en heb iets gemaakt waarbij je 2 "poppetjes" kan laten bewegen. Alleen is mijn besturing zo dat als je de A indrukt om naar boven te gaan je niet meer de pijltoetsen van het andere poppetje kan gebruiken om te bewegen. Idem andersom:
Mijn code:
public void keyPressed( KeyEvent e )
{
switch( e.getKeyCode( ) )
{
case KeyEvent.VK_LEFT:
tux.setXPos( -10 );
break;
case KeyEvent.VK_RIGHT:
tux.setXPos( 10 );
break;
case KeyEvent.VK_UP:
tux.setYPos( -10 );
break;
case KeyEvent.VK_DOWN:
tux.setYPos( 10 );
break;
case KeyEvent.VK_A:
tux2.setXPos( -10 );
break;
case KeyEvent.VK_D:
tux2.setXPos( 10 );
break;
case KeyEvent.VK_W:
tux2.setYPos( -10 );
break;
case KeyEvent.VK_S:
tux2.setYPos( 10 );
break;
}
repaint( );
}
public void keyPressed( KeyEvent e ) { switch( e.getKeyCode( ) ) { case KeyEvent.VK_LEFT: tux.setXPos( -10 ); break; case KeyEvent.VK_RIGHT: tux.setXPos( 10 ); break; case KeyEvent.VK_UP: tux.setYPos( -10 ); break; case KeyEvent.VK_DOWN: tux.setYPos( 10 ); break; case KeyEvent.VK_A: tux2.setXPos( -10 ); break; case KeyEvent.VK_D: tux2.setXPos( 10 ); break; case KeyEvent.VK_W: tux2.setYPos( -10 ); break; case KeyEvent.VK_S: tux2.setYPos( 10 ); break; } repaint( ); }
Om dat stuk gaat het. Heeft iemand een beter idee? Zodat de poppetjes tegelijktijd kunnen bewegen. BvD
|