login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

remote desktop

Offline lasdesigner - 22/10/2005 10:15 (laatste wijziging 22/10/2005 10:19)
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo, ik ben druk bezig met een thuisnetwerk + server maken.
Ik heb nu 4 computers thuis

Boven 2
Beneden 2

De hoofdcomputer boven staat met de 2 computers beneden in verbinding. Ik heb boven maar 1 monitor, nu wil ik doormiddel van remote desktop van de ene computer naar de andere. MAar hoe doe ik dit?
Zou iemand mij hiermee misschien kunnen helpen?

groet,
Luuk

edit:
Nog een vraag.
Ik heb windows server 2003 enterprise die werkt.
Ik heb 5 patities (C:/ (windows) D:/ E:/ F:/ G:/)

En nu wil ik windows server 2003 op bijv. de G:/ installeren. Maar heo kan ik nu ook aanmelden op windows server 2003 terwijl ik al in windows xp (die op de c staat).

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dreamworld - 22/10/2005 11:01 (laatste wijziging 22/10/2005 11:16)
Avatar van dreamworld HTML beginner
Citaat:
De hoofdcomputer boven staat met de 2 computers beneden in verbinding. Ik heb boven maar 1 monitor, nu wil ik doormiddel van remote desktop van de ene computer naar de andere. MAar hoe doe ik dit?
Zou iemand mij hiermee misschien kunnen helpen?

rechtermuis knop Deze Computer -> Eigenschappen -> Verbinding van buitenaf -> Extern bureaublad, daar stel je de gebruiker(s) in die toegang mogen hebben tot remote desktop.
Je moet wel poort 3389 open zetten als je dit vanaf school wil doen ofzo. Als je het gebruikt binnen je netwerk thuis hoeft dit niet omdat je lokaal blijft. Poort 3389 moet je open zetten wanneer je een firewall en/of router hebt natuurlijk maar ik weet dat de TS een router gebruikt 

Citaat:
En nu wil ik windows server 2003 op bijv. de G:/ installeren. Maar heo kan ik nu ook aanmelden op windows server 2003 terwijl ik al in windows xp (die op de c staat).

Dit gaat helaas niet. Zodra je ingelogd ben in XP kan jeje nie inloggen in/op windows 2003 en andersom. Dus dat word dan rebooten als je van login wil veranderen tussen XP en 2003. Dit komt omdat windows 2003 niet word geladen als je voor XP kiest tijdens het opstarten. Hetzelfde geldt voor XP als je voor 2003 hebt gekozen tijdens het opstarten.
Offline Wim - 22/10/2005 11:07
Avatar van Wim Crew algemeen of met een emulator.

VMWare is een goede, Qemu is gratis
Offline dreamworld - 22/10/2005 11:20 (laatste wijziging 22/10/2005 11:21)
Avatar van dreamworld HTML beginner
Citaat:
of met een emulator.

VMWare is een goede, Qemu is gratis

Zelf gebruik ik Vmware de laatste tijd vaak om dingen te testen. Ik kan alleen niet alle partities benaderen van m`n pc als ik Vmware geladen heb. Of is dit in te stellen? Zoniet, misschien wil de TS z`n partities kunnen benaderen en werkt deze oplossing niet. Maar zoals ik al zei, ik weet niet of het in te stellen is dat je alle partities kan benaderen onder Vmware.
Offline lasdesigner - 22/10/2005 12:36
Avatar van lasdesigner PHP beginner Oké ik heb veel aanwijzigen gehad, maar heb home en ben erachter gekomen dat het bericht van dreamworld niet werkt.
Offline Gerard - 22/10/2005 12:58 (laatste wijziging 22/10/2005 13:05)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Een andere oplossing welke je kan dan kan invoeren is het gebruiker van een remote control applications zoals bijvoorbeeld WinVNC (www.realvnc.com).
Offline Thomas - 22/10/2005 13:18
Avatar van Thomas Moderator WinVNC for teh win!!!
Offline lasdesigner - 22/10/2005 13:43
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ik heb hem geinstsalleerd, maar hoe werkt het precies? Ik snap d'r niet veel van, wat ik nou kan zien en hoe.
Offline Gerard - 22/10/2005 14:22
Avatar van Gerard Ouwe rakker Op de server (welke je wilt overnemen) installeer je WinVNC in de service-mode. Je zet er een wachtwoord op en start de service via het start menu.

Op je client pc (waarmee je wilt overnemen) start je WinVNC Viewer op en toets je het ip adres in van je server.

Daarna vraagt hij om een wachtwoord en kan je de pc overnemen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s