login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail met bevestiging gelezen

Offline lau - 19/10/2005 00:11 (laatste wijziging 19/10/2005 00:12)
Avatar van lauHTML interesse Bestaat er iets als:.. je stuurt vanaf je eigen website o.i.d. een doodgewone e-mail naar een persoon A. Wanneer persoon A je mailtje leest je automatisch een bevestiging ontvangt dat je je e-mail is gelezen. Bestaat er zoiets? kaartenhuis of iets met e-cards versturen heeft wel zoiets, maar dat is volgens mij alleen op je eigen server... of zit ik nu naast 

N.B.: het is geen e-mail script die een bevestiging moet sturen naar de gebruiker die een e-mail verstuurd... dat zoek ik dus niet.. daar zijn er al een hoop van.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 19/10/2005 08:49
Avatar van Thomas Moderator Kijk naar de headers/source van een mailtje-met-bevestiging. Wellicht kun je dan zoiets namaken in een scripting-taal. Is dit trouwens niet een Microsoft-verzinsel - dit is volgens mij geen standaard onderdeel van de "mail-standaard".

Ben al ff aan het zoeken op Google met "PHP mail request read receipt", maar nog niet echt resultaten.

Tenzij je host een soort van mail-oplossing heeft zul je zelf zoiets moeten schrijven.
Offline ikkedikke - 19/10/2005 09:41
Avatar van ikkedikke PHP expert probeer maar eens met outlook een mailtje naar jezelf te sturen met ontvangstbevestiging... dan zal er waarschinlijk een header bij staan als x-...., die moet je dan aan je eigen mailtjes toevoegen en evt. aanpassen
Offline lau - 19/10/2005 14:42 (laatste wijziging 19/10/2005 14:46)
Avatar van lau HTML interesse Ik zie alleen deze extra header:
  1. Disposition-Notification-To

volgens mij is dat geen standaard iets, net wat fangorn zei.
*zoekt verder*

[edit]
Er zit ook nog een andere:
  1. X-Confirm-Reading-To

Te lezen op: http://www.nlde...post182921
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s