login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php in javascript

Offline stenno - 18/10/2005 19:57
Beste sitemasters,

Dit is mijn javascript.
  1. function check2()
  2. {
  3. {if ((document.form3.username.value == "")||(document.form3.email.value == "")||(document.form3.userlink.value == "")||(document.form3.armysize.value == "")||(document.form3.alliance.value == "0")){
  4. check1();}
  5. else { <?php echo "hallo"; ?>
  6. ;}
  7. }
  8. }

Zoals je kunt zien gebruik ik in mijn else statement een phpcode. Deze code werkt niet ik krijg geen hallo te zien op mijn beeldscherm, oftewel dit gaat niet werken. Weet iemand hoe het wel werkt ?? Of is dit niet mogelijk??

Ipv de echo wil ik eigenlijk iets opslaan in mijn mysql database maar als een simpele echo al niet werkt zat een query ook wel niet werken.

Dus graag hulp 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XenoX - 18/10/2005 20:10 (laatste wijziging 18/10/2005 20:10)
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
  1. function check2()
  2. {
  3. if((document.form3.username.value == "") || (document.form3.email.value == "") || (document.form3.userlink.value == "") || (document.form3.armysize.value == "") || (document.form3.alliance.value == "0"))
  4. {
  5. check1();
  6. }
  7. else
  8. {
  9. document.write('<?php echo "hallo"; ?>');
  10. }
  11. }
Offline stenno - 18/10/2005 20:19
Avatar van stenno PHP interesse Ok bedankt dat snap ik nu !

Maar zoals ik al zei wil ik eigenlijk in plaats van die echo iets opslaan in mijn mysql database met behulp van een querry en dan zal deze oplossing van je niet werken.

Dus moet er wat anders verzonnen worden als het uberhaupt al kan.:'(
Offline Maarten - 18/10/2005 20:32
Avatar van Maarten Erelid Dat zal niet werken, want als je daar, zoals je zelf zegt, die query zet wordt ie sowieso uitgevoerd bij het laden van de pagina, of je nu dat JS aanroept of niet. Je maakt dus best een functie die een popup opent. In die popup laat je dan de query uitvoeren, en het venster terug sluiten met window.close();.
Offline stenno - 18/10/2005 20:35 (laatste wijziging 18/10/2005 20:36)
Avatar van stenno PHP interesse Hoe kom ik in de popup dan aan de informatie die ik wil toevoegen in mijn database, dat ik in het andere venster heb ingevuld ?? Ik zit echt met een probleempje 
Offline nemesiskoen - 18/10/2005 21:08 (laatste wijziging 18/10/2005 21:08)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Je maakt een formulier aan. Deze laat je niet submitten door een knop maar als je gebruikers alles hebben ingevuld.
Dus moet je gewoon ipv de php code dit zetten:

1. function check2()
  2. {
  3. {if ((document.form3.username.value == "")||(document.form3.email.value == "")||(document.form3.userlink.value == "")||(document.form3.armysize.value == "")||(document.form3.alliance.value == "0")){
  4. check1();}
  5. else {
  6. document.FORMNAAM.submit();
  7. ;}
  8. }
  9. }

En dan met php verwerken.
Offline stenno - 18/10/2005 21:13
Ok ik snap het principe ja.

document.form3.submit();

Hoe ga ik die informatie dan toevoegen in mijn mysqldatabase, oftewel waar zet ik de querry ??

ps. ik ben echt een php en mysql beginner. Dus kan iemand me een beetje op weg helpen ??
Offline nemesiskoen - 18/10/2005 21:45
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
  1. <script language="javascript">
  2. function check2()
  3. {
  4. if ((document.form3.username.value == "")||(document.form3.email.value == "")||(document.form3.userlink.value == "")||(document.form3.armysize.value == "")||(document.form3.alliance.value == "0")){
  5. check1();
  6. } else {
  7. document.form3.submit();
  8. }
  9. }
  10. function check1() {
  11. //check1 hier
  12. }
  13. </script>
  14. <form name="form3" action="verwerkFrm3.php" method="post">
  15. <!-- hier het formulier -->
  16. </form>

verwerkFrm3.php
  1. <?php
  2. $user = addslashes($_POST['user']);
  3. $email = addslashes($_POST['email']);
  4. //enzovoort
  5.  
  6. //en nu heb je ze allemaal in php variabelen, en nu gewoon in een query proppen
  7. ?>
Offline stenno - 18/10/2005 22:02
Avatar van stenno PHP interesse ok harstikke bedankt.^^ 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s