Nieuw lid |
|
hoi,
ik heb een tweetal scripts die hetzelfde zijn. Alleen is het zo dat bij het ene script er nog een aantal velden uit een database worden gehaald. Hier dient ook te worden ingelogd.
Het andere script heeft gewoon een leeg formulier.
Als ik het formulier met deels gevulde gegevens verstuur en niet alle velden goed zijn ingevult, krijg je de melding welke velden, etc.
Als ik dan terug ga naar de vorige pagina met javascript zijn de waardes die ik handmatig heb ingevult weer leeg en de waardes uit de database zijn er gewoon.
kan iemand mij vertellen hoe ik de gegevens wel kan onthouden zodat na de validatie niet alles weer opnieuw ingevult moet worden.
Ik heb bij het formulier zonder dat er gegevens uit de database worden gehaald geen problemen met het onthouden van de variabelen, hier staan dus wel de gegevens als je teruggaat bij de melding dat er velden niet zijn ingevult.
hieronder een deel van de code
if(strlen($_POST['opdrachtgever']) == 0)
{
$error_msg = "- U heeft geen naam ingevult<br/>";
}
if(strlen($_POST['opdrachtgever_email']) == 0)
{
$error_msg .= "- U heeft geen email-adres ingevult<br/>";
}
if(!empty($error_msg))
{
//Een van de velden werd niet goed ingevuld
echo $error_msg;
echo "<br>Klik <a href=javascript:history.back(1)>hier</a> en ga terug.";
exit;
}
else
if(strlen($_POST['opdrachtgever']) == 0) { $error_msg = "- U heeft geen naam ingevult<br/>"; } if(strlen($_POST['opdrachtgever_email']) == 0) { $error_msg .= "- U heeft geen email-adres ingevult<br/>"; } { //Een van de velden werd niet goed ingevuld echo "<br>Klik <a href=javascript:history.back(1)>hier</a> en ga terug."; } else
en er zijn nog meer variabelen, maar dit werkt op dezelfde wijze.
hopelijk kan iemand me helpen
Gr. Ramon
|