Ik heb verschillende tutorials bekeken, alles bijna geprobeerd maar zo'n uitgebreidt contacten formulier lukt mij maar niet.
Zou iemand voor mij een e-mail formulier willen maken waar:
- Je je naam kan invoeren
- Je je e-mail kan invoeren
- Je op Verstuur kan drukken
- Het bericht dan verstuurt wordt naar heero_marten@hotmail.com
- Dat het onderwerp van het bericht: "Hallo" is
- Dat alles in php is
- Er via commentaar staat wat alles is
Alvast heel hartelijk bedankt en ik hoop dat iemand het voor mij wil doen
Stappen die je moet volgen:
1. Kijken of er gepost is.
2. Zo ja, alles ophalen met $_POST en versturen met mail (2e tutorial).
3. Zo nee, je formulier neerzetten met velden en knop(pen).
echo "<form method='POST'>";
echo " Naam <input type='text' name='naam'>";
echo " E-mail <input type='text' name='e-mail'>";
echo " Plaats hier uw bericht <input type='text' name='bericht' value='Hier de tekst...'>";
echo "<input type='submit' name='ok' value='Verstuur'>";
?>
Dit heb ik al, en die tutorials heb ik ook al doorgekeken, maar ik zou graag het hele script willen hebben, ten eerste weet ik dan precies hoe het moet (eindelijk) en ten tweede leer ik het best als ik al een vorbeeld heb, dan ga ik het namelijk uit mijn hoofd namaken. Want hoe moet ik het maken, als ik gewoon niet precies weet hoe:'(
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == POST){ //controleren of er gepost is
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$bericht = $_POST['bericht'];
mail("adres@van.jou","Verzonden met Form (title)","$bericht","From: $naam <$email>")
}else{
?> //ik zet de form tag altijd buiten de php, krijg ik zelf namelijk vaak fouten mee
<form action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST">
<?
echo " Naam <input type='text' name='naam'>";
echo " E-mail <input type='text' name='e-mail'>";
echo " Plaats hier uw bericht <input type='text' name='bericht' value='Hier de tekst...'>";
echo "<input type='submit' name='ok' value='Verstuur'>";
}
?>
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']== POST){//controleren of er gepost is
$naam=$_POST['naam'];
$email=$_POST['email'];
$bericht=$_POST['bericht'];
mail("adres@van.jou","Verzonden met Form (title)","$bericht","From: $naam <$email>")
}else{
?> //ik zet de form tag altijd buiten de php, krijg ik zelf namelijk vaak fouten mee
Ten eerste, SvenP bedankt voor het script
Ten tweede, heb je er weleens bij stil gestaan dat niet iedereen alles van php weet. Ik bijvoorbeeld weet er helemaal niks van, kun je niet voor mij gewoon een foutloos script schrijven (
Parse error: parse error, unexpected '}' in /usr/export/www/vhosts/funnetwork/hosting/martendesign/php/prob.php on line 16 ) , dan ben ik ook weer een stuk wijzer
Ik had Sven er ook al op gewezen op IRC dat zijn script niet goed was maar hij gaf daar hetzelfde argument. MartenDesign ik neem even contact met je op om samen even een goede te schrijven.
Er zitten meerdere fouten in.
1. Vars in quotes
2. Je kunt wel <? ...; ?> doen, maar dat helpt nix.
Je moet het ook echoën.
3. Form niet afgesloten
4. Geen ; achter mail().
5. PHP comments in HTML
6. Je mag je HTML buiten PHP houden, dus niet alleen je form tag, maar ook je hele formulier.
Ten eerste, SvenP bedankt voor het script
Ten tweede, heb je er weleens bij stil gestaan dat niet iedereen alles van php weet. Ik bijvoorbeeld weet er helemaal niks van, kun je niet voor mij gewoon een foutloos script schrijven (
Parse error: parse error, unexpected '}' in /usr/export/www/vhosts/funnetwork/hosting/martendesign/php/p
rob.php on line 16 ) , dan ben ik ook weer een stuk wijzer
Alvast bedankt
eeh volgens mij heeft hij niet geprobeert een script voor je te schrijven, maar hij gaf je een duwtje in de goede richting
(niet al te goed als je kijkt naar Rensjuhs lijst met fout maar wel goed) daarop kun je verder bouwen.
Dit is niet een forum om scripts zomaar aan te vragen...
eeh volgens mij heeft hij niet geprobeert een script voor je te schrijven, maar hij gaf je een duwtje in de goede richting
(niet al te goed als je kijkt naar Rensjuhs lijst met fout maar wel goed) daarop kun je verder bouwen.
Dit is niet een forum om scripts zomaar aan te vragen...
Nou zeg dan maar een forum waar ik dat wel kan vragen, ik wil het namelijk graag weten:s
@ Rensjuh ik heb van andere mensen gehoord dat het script klopt, maarja, als iemand het invult krijg ik maar geen mailtje, ik heb alleen e-mail verandert. Ik geef het op hoor:'(