login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php4 5?

Offline Slipie - 12/10/2004 10:03
Avatar van SlipiePHP beginner Heej allemaal,

Ik heb thuis al geruimetijd een webservertje draaien, die ik vooral gebruik om te testen.
Nou ben ik bezig met een vrij simpelle site en die wil ik het liefst zelf gaan hosten.
Allemaal geen probleem.
Alleen zit ik er toch een beetje over te denken om over te stappen op php5.
Momenteel draai ik op 4.3.7 en deze wil ik zowiezo upgraden naar 4.3.9, maar ik vraag me dus af als ik php5 ga gebruiken of ik dan niet scripts ga maken die niet meer op php4 zullen draaien.
Ik weet dat er een hoop functies zijn in php5 die niet in 4 zitten.
nou weet ik ook dat je die functies met PHP_Compat alsnog in php4 kan krijgen.
, alleen doen hosts dit ook of upgraden die alleen naar 4.3.9 en is that it?
Dus mijn uiteindelijke vraag:
Upgraden naar php 5.0.2 of niet?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Erwt - 12/10/2004 10:40
Avatar van Erwt PHP beginner Hoe kwam je erbij om dat te gaan doen dan? mis je een functie of dergelijke? want dan moet je het wel doen, maar mis je niets! dan zou ik met deze verder blijven gaan!
Offline Slipie - 12/10/2004 11:17
Avatar van Slipie PHP beginner Nou het is zowiezo aan te raden te upgraden naar een nieuwere versie.
Er zit altijd wel een bugfix of iets dergelijks in.
Dus upgraden doe ik zowiezo alleen vraag ik me af of er mensen zijn die al gewerkt hebben met php5 en of er nadelen aan zitten.
Offline xSc - 12/10/2004 11:49
Avatar van xSc Onbekend Ben altijd huiverig van updates. Neem nu de updates van Microsoft. Als die uitkomen, is het niet echt verstandig om deze direct te installeren. Wachten is beter, omdat er dan weer updates voor die updates komen 
Offline Bertjuh - 12/10/2004 12:02
Avatar van Bertjuh HTML interesse quote: "Never change a working team"
Offline Slipie - 12/10/2004 12:16
Avatar van Slipie PHP beginner Henri: Dan kan je dus eeuwig wachten.
Bertjuh: Daar heb je gelijk in maar de nieuwere versies hebben flink wat voordelen tegenover de oudere.
bijv. de GD versie bij 4.3.9 ondersteund weer gif.
Maargoed niemand heeft tot nu toe ervaring met php5?
Offline xSc - 12/10/2004 12:20
Avatar van xSc Onbekend Daarom draai ik nog steeds Windows 3.11 op mijn P4 3.0 GHZ 
Offline DRUNK - 12/10/2004 13:59
Avatar van DRUNK PHP gevorderde het is ook goed mogelijk om PHP 4 & 5 tegelijk te draaien, moet je gewoon in httpd.conf instellen. .php bastenden => php4, php5 (of anders) => php5.
Citaat:
Ben altijd huiverig van updates. Neem nu de updates van Microsoft. Als die uitkomen, is het niet echt verstandig om deze direct te installeren. Wachten is beter, omdat er dan weer updates voor die updates kome

Gelukkig is PHP niet van Microsoft, als er een update is kan je die beter WEL gaan gebruiken veel bugfixes.
Offline petory - 12/10/2004 14:11
Avatar van petory HTML interesse
Citaat:
Daarom draai ik nog steeds Windows 3.11 op mijn P4 3.0 GHZ 

loopt dat wat? wand ik gebruik nog steeds dos... en ik zit te denken om te gaan upgraden 

sorry voor het forum vervuiling ;)
Offline Maarten - 12/10/2004 16:48 (laatste wijziging 12/10/2004 16:50)
Avatar van Maarten Erelid Upgraden naar PHP 5 zou ik zeggen.
Mensen die geen php5 specifieke functies gebruiken, welja ça va, en als ze het wel doen dan zullen ze tevreden zijn over hun host omdat ze zo up-to-date zijn 

Ik heb hier alszins een boekske over PHP 5 Zonder Stress sinds kort (de PHP 4 zonder dinges is helemaal uit zijn kaft ) en ik heb op het eerste zicht nog niet zo veel nieuwigheden erin gevonden... Mjah kort samengevat: upgrade:!:
Offline Slipie - 12/10/2004 16:49
Avatar van Slipie PHP beginner Dat is een hele goeie drunk!!!!
Stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht:)
Bedankt je bent mijn held
Offline Mr_Dark - 12/10/2004 17:18
Avatar van Mr_Dark Lid Als het je lukt om Apache 2 + PHP 5.02 + MySQL 4 goed aan de praat te krijgen post het ff want bij mij wil het nie goed werken..
Offline twopeak - 12/10/2004 19:12
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
als je provider waar je definitieve website nog niet update; blijf ik bij dezelfde versie als mijn hoster. Anders als php5 aan een stable release toe is: upgraden die handel

Henri, windows is een bug op zich, dus je bent anyway gefuckt als je het gebruikt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s